Crewchat
-
Hallo
Een tijdje geleden verdween de Crewchat op het crewprofiel. Toen dit gebeurde las ik op de fora dat hier binnenkort meer info over zou komen. Intussen heb ik het ofwel compleet gemist, ofwel is er nog steeds geen duidelijkheid over of hij ooit nog terugkomt. Daaruit heb ik aangenomen van niet en daarom schrijf ik nu dit bericht.
De crewchat was voor onze crew een handig middel om de gebeurtenissen en tactieken in onze crewbattle te bespreken. Met onze crew behaalden we een mooi aantal overwinningen en de sfeer in de chat was top. Plots verdween de chat echter. Er werd door OSM aangegeven dat de moderator een chat-app moest kiezen, Discord of Whatsapp. Onze moderator speelt al jaren geen OSM meer en was op dat moment voor een half jaar in het buitenland, maar dit even terzijde.
Ondanks dat we een leuke groep managers zijn, staan we ook op onze privacy. Daarom waren we er niet happig op om te zien dat OSM ons nu met behulp van andere apps wilde laten communiceren. De reden hiervoor lijkt ons nog steeds niet duidelijk, het lijkt ons juist leuk en logisch dat je zodra je OSM opent, in het spel zit en zodra je eruit gaat, het spel verlaat.
Aangezien geen van ons Discord heeft, zou Whatsapp de oplossing moeten zijn, maar omdat we ook op onze privacy staan, zijn we niet bereid om onze telefoonnummers uit te wisselen. Velen van ons kennen elkaar ook niet persoonlijk en dat lijkt me ook maar logisch: dit is een online game waarbij je weliswaar andere mensen ontmoet, maar de keuze om ze in je telefoonlijst te hebben of niet moet je zelf kunnen maken.
Omdat sommige leden enkel op de app spelen hebben zij geen toegang tot het forum en waren een forumchat of een topic op ons forum ook geen optie om te kunnen communiceren over onze crewbattles.
Intussen hebben we zo goed als geen contact met elkaar aangezien er geen gemeenschappelijke ontmoetingsplaats is. Onze opeenvolging van battles is daardoor mank gelopen, niemand weet of de anderen beschikbaar zijn en niemand wil aan een battle beginnen zonder dat er tijdens die battle communicatie mogelijk is. U begrijpt dat een stortvloed aan PM's tussen iedereen apart ook geen optie is.
Een manager heeft intussen onze crew verlaten en een tweede is hetzelfde van plan, hun motivatie is dat de crew sinds het verdwijnen van de crewchat lang niet meer zo actief is en ik kan hen alleen maar gelijk geven.
Vandaar mijn oproep om de crewchat terug te brengen, want OSM is een spel dat prima op zichzelf kan functioneren, zonder toedoen van externe apps.
Vriendelijke groet
Mano, TNG
-
Informatie over waarom de crewchat is weggehaald kan je hier lezen. Of het ooit nog terugkeert weten we niet. Dit hangt er vanaf wat de data voor Gamebasics doet en welke plannen ze daaraan gaan koppelen. Je kan je mening delen in dat topic (alleen Engels).