Voetbal: De Nederlandse competities
-
Wel lachen dat Utd nog ff 94 miljoen op tafel legt.
-
@sirclitjeslikker_nl de bedragen zijn toch echt overal te absurd voor woorden hoor pfff
-
Ja, het is tegenwoordig wat de gek er voor geeft. Wel echt een paniekaankoop van United, als het doorgaat. Sportief wel een aderlating voor Ajax als Antony vertrekt.
-
Tsjah, het begint er al mee dat Utd 135 mil op Joao Felix biedt. Als we weten dat ze zo'n budget voor een aanvaller hebben dan mag Antony ook wel wat kosten.
Vaak als we bij Ajax denken dat een speler onmisbaar is staat er al iemand anders klaar om de plek over te nemen. Zoals bijv Timber in het geval van De Ligt en Gravenberch in het geval van de Jong. Wat dat betreft moet je het geld gewoon pakken.
Kudus verdient een basisplaats op 10 en kan op zijn eigen manier het stukje creativiteit opvangen dat je inlevert. Berghuis kan de rechtsbuitenpositie voorlopig prima invullen. Als Conceicao echt zo goed is klopt hij binnenkort aan de deur en anders kunnen de scouts weer op pad.
-
@sirclitjeslikker_nl Volledig mee eens dat wij deze plek zelf kunnen opvullen met de huidige selectie. Er lopen spelers genoeg voor de voorste posities rond.
Als is het klasseverschil met Antony zeer hoog.Ziyech terughalen zie ik dan weer niet zitten omdat er dan teveel kapiteins op het schip zijn. Tadic, Bergwijn, Berghuis en Ziyech is veel te veel van het goede.
Sontje Hansen, Berghuis, Tadic op rechtsbuiten.
Kudus gewoon op 10 zoals jij aangeeft en er is niks aan de hand. Althans in de competitie niet, in de CL wordt het een ander verhaal. -
Zoals voorspeld Schreuder een fiasco.
-
@manchester-pro-team_nl Ja inderdaad, ze hebben zoveel goede voorhoede spelers zoals @L-R-van-kessel_NL al schreef of 29 augustus. En dan gaat hij Kudus omtrainen tot spits. En bovendien te lang vasthouden aan Daley Blind, terwijl je ook Wijndal hebt. Dan gaat hij Bassey als back opstellen terwijl die echt een vast duo met Timber moet gaan vormen.
Het ligt overigens niet alleen aan Schreuder, ook het vertrek van Overmars weegt nog steeds mee. Dat heeft het technisch beleid in de afgelopen transferperiode wel echt beïnvloed. In de winterstop snel een nieuwe rechtsback (die er direct moet staan) en een extra middenvelder erbij halen.
-
@koningco_nl Zelf vind ik dat een keeper topprioriteit is.
Schreuder zet zichzelf wel steeds verder voor aap. Blind word met de week slechter dan dat hij al de laatste 2 seizoenen was. Vervolgens mijmert hij over het samensmeden van zijn team wat niet lukt in 3 maanden, echter als Tadic en Blind zijn basis zijn van dat team gaat het al finaal mis.
Het is achterin ook helemaal niet lastig om te kiezen:
Rensch(bij gebrek aan beter)-Timber-Bassey-Wijndal. De laatste 3 zijn gewoon een zekerheidje. -
Toegegeven, Blind speelt op dit moment dramatisch, maar ik moet altijd wel een beetje lachen wanneer mensen roepen dat hij op de bank moet zitten. Wie gaat dan de opbouw verzorgen? Bassey? Laat me niet lachen, die voelt zich zo ontzettend ongemakkelijk als hij de bal heeft. Loopt telkens maar te draaien en te kappen en heeft geen flauw idee wat ie er mee moet. Rensch kan niet opbouwen, Wijndal kan niet opbouwen en Kaplan weten we nog niets van. De enige andere die kan opbouwen is Timber.
Het grote probleem zit hem gewoon in het technisch beleid, zoals @KoningCo_NL al aangaf. Er zijn allemaal spelers gehaald die eigenlijk helemaal niet in het Ajax-profiel passen of simpelweg nog niet goed genoeg zijn. En daar zit Schreuder nu mee opgescheept. Natuurlijk heeft hij zelf ook fouten gemaakt; Tadic veel te lang op rechts gezet, Kudus in de spits en Brobbey op de bank.
Het hele elftal is op dit moment gewoon niet goed genoeg. Bergwijn heeft in de topwedstrijden nog niets laten zien, Berghuis speelt minder goed dan vorig jaar. Tadic en Blind zijn hopeloos uit vorm. Timber heeft een kleine terugslag en Pasveer gaat gebukt onder de keepersstress bij het Nederlands Elftal.
-
Mag van mij wel weer beginnen hoor.....
-
@Patje-Miltie_NL WK vult niet genoeg?
Maar eens, alle competities mogen van mij snel weer starten -
Messi
-
@otman347891 focus
-
@maricja_NL Je kan er sowieso 4 starten met al je OSM slots
-
@L-R-van-kessel_NL Das teveel
-
Zowel Ajax, Feyenoord als PSV moeten het ritme weer even vinden. De één laat punten liggen en de ander doet er vervolgens niets mee. Hoewel de competitie nog niet halverwege is, is het toch voor ieder van hen een gemiste kans.
-
@LCFVR30_NL Grappig om te lezen, net zoals de NL media het doet. De topclubs laten punten liggen ipv te praten over het goede resultaat van de tegenliggende partij
En ja ik ben voor Utrecht
-
Dat is een kwestie van perspectief uiteraard, @Patje-Miltie_NL!
Nu was ik over het gelijkspel van Feyenoord het minst verbaasd. FC Utrecht stond voor de WK-onderbreking meer dan uitstekend te spelen en gisteren was het ook zeker niet slecht. Feyenoord speelde pas de laatste 15 minuten naar behoren.
Vooral Ajax en PSV mogen klagen over het eindresultaat. Buiten het feit dat NEC dan wel Sparta met vlagen enige tegenstand boden, hebben de topploegen het puntenverlies toch vooral aan zichzelf te danken. Neem Ajax als voorbeeld, zij creëren in totaal 21 doelpogingen. Dan moet je het puntenverlies ook bij jezelf zoeken als je dat in slechts één doelpunt weet om te zetten.
-
@LCFVR30_NL I know, maakte ook een grapje. Zeker als je naar Ajax kijkt moeten ze natuurlijk alleen al met de rust 0-3 voorstaan.
Sparta is een taaie tegenstander geworden sinds Steijn daar zit. Neemt niet weg dat PSV thuis dit soort wedstrijden natuurlijk gewoon moet winnen.
-
Een perfect weekend voor AZ en Feyenoord.
Voor Ajax en PSV begint de situatie langzaam hachelijk te worden. Zij kunnen zich eigenlijk geen puntenverlies meer permitteren. Uitgerekend komend weekend doemt Feyenoord op als tegenstander voor Ajax. Daar zouden ze zich in Amsterdam toch voor moeten kunnen opladen om er vervolgens een fraaie teamprestatie uit te persen. Persoonlijk denk ik echter dat Feyenoord in De Kuip ook een maatje te groot zal zijn.