Voetbal: De Nederlandse competities
-
@LCFVR30_NL Ik kon met een vriend mee naar de Arena maar ik zag zoiets al aankomen als afgelopen weekend en was blij dat ik thuis op de bank zat.
Twente verdiende meer dan één punt.Sanchez achterin is van het niveau NEC, kan er niets van.
Bassey wordt verkeerd gebruikt. Die man moet LCV staan en alleen maar ballen afpakken. Echter wordt hij tig keer aangespeeld om op te bouwen en dat kan hij totaal niet.
Tadic had er de afgelopen 2 seizoenen al afgemoeten, maar nu helemaal. Dit is ook het moment om hem definitief eraf te halen.
Kudus liep met zijn ziel onder zn arm, verschrikkelijk hoe die erbij durft te lopen om zo een transfer te forceren.Conceicao speelde wel weer heerlijk! Als iedereen fit is moet hij sowieso rechtsbuiten blijven, Bergwijn LB en Brobbey spits.
Berghuis op 10.
Wel hebben we nog een CM nodig, Alvarez en Klaassen is te houterig. Alvarez is een goede balafpaker op 6, als hij verkocht wordt is Zerrouki wel een optie,ook omdat die een pass kan geven.
Rechtsback moeten we ook nog versterkt worden. -
Ik zat wel in de Arena Het bedrijf waar de vriendin van mijn broer werkt heeft een seizoenskaart. De werknemers mogen zich dan inschrijven voor de wedstrijden. Uiteraard gaan de beste wedstrijden naar de mensen die wat hoger in de voedselketen zitten, maar zo af en toe komt ze aan de beurt. Ik ging nu samen met mijn broer, zijn zoontje en een goede vriend van mijn broer.
Zo konden we vorig seizoen naar Ajax - Utrecht. Jammer genoeg leverde die wedstrijd ook geen overwinning op voor Ajax, maar het blijft toch wel bijzonder om een wedstrijd live in het stadion te zien. Leuke sfeer aan het begin van de wedstrijd, ruim 40.000 man dat 'oehhh' roept wanneer een bal net naast of over gaat.
De wedstrijd zelf: tsja, het zat er wel een beetje aan te komen natuurlijk. De wedstrijd werd wel gekilled na die terechte rode kaart van Rensch. Al vond ik Twente met een man meer wel matig hoor. Eigenlijk geen enkele overtuiging om Ajax echt bij de strot te grijpen en de ene kans na de andere af te dwingen.
-
Als Ajax aankomend weekend niet wint, wat maar zo kan, dan is de houdbaarheidsdatum van Schreuder wel verstreken toch?
-
Bij PSV wordt de situatie er eveneens niet rooskleuriger op.
Chelsea en PSV zijn zo goed als rond over de transfer van Noni Madueke. Daarmee verliezen ze in Eindhoven op korte termijn wederom een basisspeler. De sportieve ambitie om te strijden om het landskampioenschap komt op deze wijze wel in het geding. Het is te hopen voor PSV dat ze Arnaut Danjuma weten te strikken.
-
@LCFVR30_NL Misschien moeten ze financieel maar beide verkopen verbaast mij ten zeerste.
Danjuma staat ook in de vergaande bestelling van mijn cluppie West Ham. Gok niet dat PSV tegen dat soort Engelse clubs op kan bieden...
-
@Patje-Miltie_NL Danjauma prefereert zelf een overstap naar Ajax, echter is de kans groot dat hij in de Premier League aan de slag gaat.
-
Het is het weekend van DE klassieker, de eerste klassieker met publiek sinds covid, de eerste klassieker met publiek voor Berghuis in het shirt van Ajax.
Al jarenlang domineert Ajax in Rotterdam. Op momenten dat het in of uit vorm is. Hierdoor komt de klassieker zeer goed uit voor Ajax aankomend weekend.
Uiteraard hoop ik ook op een overwinning van 'mijn' Ajax en ben ik er minder pessimistisch over dan andere Ajacieden.
Mede door hetgeen wat ik hierboven beschrijf maar ook vanwege het feit dat Feyenoord helemaal niet zo'n bijzonder elftal heeft en zelfs de centrale as achterin mist vanwege blessures.
Natuurlijk valt zo'n wedstrijd nooit te voorspellen maar ik denk graag out of the box :
2-3 Ajax. Met minimaal 1 goal van Berghuis en ook 1 goal van Danillo aan de kant van Feyenoord.
Er gaat ook zeker rood vallen, bij Ajax wellicht voor Alvarez en bij Feyenoord voor Kokcu.Wat zijn jullie voorspellingen van deze pot?
-
@L-R-van-kessel_NL Allereerst hoop ik dat het goed verloopt. Ik vind het zo triest om te zien dat volwassen mensen zoveel haat naar andere mensen kunnen hebben. We hebben het over voetballers, zijn maar passanten..
Terugkomend op je vraag; ik denk een gelijkspel, 2-2.
-
Zelf denk ik als Feyenoord-fan graag terug aan januari 2019.
De uitslag destijds kwam als een donderslag bij heldere hemel. Ajax was bijna onaantastbaar en Feyenoord draaide simpelweg slecht. Eerder in het seizoen had Feyenoord ook gewoon kansloos verloren in De Arena. Niemand zag een uitslag van 6-2 aankomen.
Terug naar a.s. zondag, ik verwacht een spannende wedstrijd. Ajax zal de nodige vechtlust op de mat leggen vermoed ik. Dat moeten ze kunnen opbrengen en zijn ze aan hun stand verplicht. Toch hoop ik op een overwinning voor Feyenoord. Ik denk aan een einduitslag van 2-1.
-
@Patje-Miltie_NL Daar ben ik het volledig mee eens.
Je zo druk maken om een voetbalwedstrijd is in en in triest. De woorden Amsterdam/Rotterdam weigeren uit te spreken, zich uitgeven voor oncoloog of prostitueeherkenner is al belachelijk maar dat er bij sommige ook echt pure haat in der lijf zit is schrikbarend.
Ik moet wel zeggen dat het als Rotterdamse Ajacied in Rotterdam veel erger is dan in Amsterdam.
Dus laten we hopen op een veilige afloop.
-
Moet ik jullie toto voor aankomend weekend ook invullen boys?
Maar wat viel het tegen zeg. Die camera stand was ook rete irritant. Net alsof mijn camera instellingen bij FIFA23 niet goed stonden of ik in Camp Nou op de bovenste ring zat
-
Ben blij dat ik geen TOTO gezet heb!
Al met al was het een spannende wedstrijd, maar ik kan niet zeggen dat het hoogstaand voetbal was. Uiteindelijk weet ik ook niet wie er blij moet zijn met een gelijkspel. Santiago Giménez krijgt een enorme kans om de 2-1 binnen te schieten. Het produceert echter niet meer dan een slap en voorspelbaar schot. Daar zullen ze bij Feyenoord wel eens aan terugdenken.
Met een gelijkspel wordt Ajax uiteraard op 5 punten achterstand gehouden, maar er zijn meer kapers op de kust. De overige teams (AZ, FC Twente en PSV) lopen wel gewoon 2 punten in. Momenteel zijn dat voornamelijk de directe concurrenten voor Feyenoord.
Tot slot begin ik mij wel af te vragen wat de houdbaarheidsdatum van Alfred Schreuder is. Wat moet er nog meer mislukken voordat hij ontslagen wordt?
-
@LCFVR30_NL Ik snap dat v Schreuder ook niet. Los vd resultaten, als je ook die interviews hoort, tenenkrommend.
-
Oef PSV PSV.....
Is er nou crisis in Amsterdam of toch ook in Eindhoven...
-
@Patje-Miltie_NL Crisis in Eindhoven is denk ik nog groter. Daar hadden zij vol ingezet op het kampioenschap dit seizoen vanwege het verwachtte tussenjaar in Amsterdam.
Sangaré zal nu ook wel op de deur kloppen om weg te mogen, aangezien er niks meer te halen valt voor hem bij PSV.
Ajax gaat nu weer een serie eenvoudige wedstrijden in, al ben ik benieuwd of wij daar ook 100% scoren. Zo niet moet Schreuder echt vertrekken, kans is vrij groot dat Peter Bosz dan weer terugkeert. OF Seedorf krijgt ineens een kans maar daar zit ik niet op te wachten.
Voor hetzelfde geldt wordt AZ de lachende 3e (5e) , die hebben van de top 5 wellicht kwalitatief de minste selectie maar presteert wel constant.
Al valt Twente ook niet uit te vlakken.Mijn ideale eindstand :
- Ajax
- AZ
- Feyenoord ^Geef ik meer kans in de voorrondes dan AZ.
- Twente
- PSV
Al mag ik vanavond eerst naar FC Utrecht - Excelsior, verschrikkelijke tijd (21.00) dus ik hoop op een leuk potje.
-
@L-R-van-kessel_NL Ik denk echt dat ze zich bij PSV misrekend hebben om beide "top" aanvallers te verkopen.
Als Ajax, met de komeden tegenstanders, geen 100% punten pakt dan zou het te schofterig voor woorden zijn toch?
Ik snap dat dat je ideale eindstand is hahaha. Ik durf het nog niet te voorspellen. Zoveel rare uitslagen. Als mijn cluppie maar playsoffs haalt is het voor mij prima.
Ow jammer dat ik vanavond niet ga! Veel plezier in de kou ;), op die tijd en ik sluit wel aan bij je woorden dat ik hoop op een leuk potje. (3-0 winst voor Utrecht)
-
Ik begin mij vooral af te vragen wie het eerst ontslagen wordt: Alfred Schreurder of Ruud van Nistelrooij.
Zelfs na het vertrek van enkele sterkhouders is PSV aan zijn stand verplicht om gewoon te winnen van FC Emmen. Het vertrek van Cody Gakpo en Noni Madueke vind ik geen excuus. Uiteraard zijn het spelers die met hun individuele klasse het verschil kunnen maken. Niet in iedere wedstrijd kan je dat echter verwachten en moet gewoon het collectief de benodigde prestatie leveren.
Al met al lijkt het erop dat de financiën botsen met de sportieve ambities in Eindhoven. Financieel zal deze transferperiode ongetwijfeld geen windeieren leggen, maar het wordt nu in kort tijdsbestek ook wel pijnlijk duidelijk dat het restant niet kampioenschapswaardig is.
-
@LCFVR30_NL Ik gok Schreuder en dat ze ze de man vd club wat meer tijd geven in Eindhoven.
Ben ik niet helemaal met je eens. Haal Tadic/Klaassen en Timber bv eens weg uit je as bij Ajax, dan ben je toch echt minder. Neemt niet weg dat er idd ook bij PSV genoeg "kwaliteit" over om van Emmen idd te moeten winnen.
En dat is precies mijn punt. Kwaliteits arme selectie aan het worden.
-
@Patje-Miltie_NL Ik mag aannemen dat de heaters aan staan, al moet ik ervoor zelf voetballen tegen de business club van fc Utrecht, dus warm ben ik sowieso in het stadion, al is het de bedoeling dat ik dat na 90min nog steeds ben.
Al verwacht ik ook een 3-0 voor Utrecht (eerder al ingevuld in mn voetbalpoules).@LCFVR30_NL Bij PSV moesten zij ook wel spelers verkopen, zij hebben alle ontastbare dingen op en rond het stadion al verkocht. Daar moet opgepast worden dat het geen Twente 2.0 wordt met creatieve boekhouding.
Op dit moment gok ik eerder dat Van the Man er eerder uitvliegt, wellicht na de wedstrijd tegen Feyenoord?
Na mijn 'ideale' eindstand nu ook mijn verwachtte eindstand:
- Ajax
- Feyenoord
- Twente
- AZ
- PSV
Onderin :
- Volendam
- Groningen
- Cambuur
-
@L-R-van-kessel_NL Ik hoop dat ze aan staan chef! hahaha