Voetbal: De Nederlandse competities
-
@dasfenêtre_nl PSV heeft in de meeste wedstrijden laten zien dat ze het verdienen om kampioen te worden
al ben ik bang dat ze het niet worden -
@yassin-mansousri_nl
Heb jij misschien de videobanden met Nilis en de Bilde teruggekeken en dacht je dat dit van afgelopen seizoen was?Qua voetbal heeft Ajax dit laten zien..alleen in sommige wedstrijden liep het niet , PSV is niet om aan te gluren..
@Scheeftand_NL Wat jij zegt klopt inderdaad, 1 punt in 2 wedstrijden tegen Heracles is ook kampioenonwaardig.
-
@l-r-van-kessel_nl said in Eredivisie:
@yassin-mansousri_nl
Heb jij misschien de videobanden met Nilis en de Bilde teruggekeken en dacht je dat dit van afgelopen seizoen was?Qua voetbal heeft Ajax dit laten zien..alleen in sommige wedstrijden liep het niet , PSV is niet om aan te gluren..
@Scheeftand_NL Wat jij zegt klopt inderdaad, 1 punt in 2 wedstrijden tegen Heracles is ook kampioenonwaardig.
inderdaad, die gekke Yassin Huppeldepup kijkt gewoon het hele seizoen al naar 1988. Wat een ongelofelijke sukkel is hij met z'n domme anti-Ajax beweringen.
-
Ach objectiviteit komt met de jaren, Yassin mag best zijn eigen mening hebben en wij mogen daar ook weer wat van vinden.
Juist door de 'discussie' in een topic als dit leer je uiteindelijk ook weer (op een gegeven moment) te luisteren naar anderen en zaken anders te interpreteren dan vanuit je eigen tunnelvisie.
Yassin is voor Feyenoord, wat mag. Ik zou niet weten wat ik als Ajacied zonder Feyenoorders om me heen moest.
Voor Feyenoorders (ook de zeer volwassen supporters) is het stukje objectiviteit nog wel eens lastig, waarschijnlijk door het Calimero-syndroom waar ze in Eindhoven ook aardig last van hebben.PSV speelt lelijk voetbal op de counter (Al is dat ook het handelsmerk van PSV) met spelers uit de Ajax jeugd die juist de uitblinkers zijn (Bergwijn & Malen)
Feyenoord stroopt de mouwen op en kan 3x per seizoen een topwedstrijd op strijd winnen.
Ajax heeft zoals altijd op papier de sterkste selectie, speelt het mooiste voetbal alleen in sommige wedstrijden wat minder.. -
Ik begrijp dat mijn uitspraak over PSV mogelijk kort door de bocht was, @Scheeftand_NL.
Zowel Ajax als PSV heeft meerdere keren onder niveau gepresteerd. PSV had echter meer dan eens het geluk dat zij de gelijkmaker of winnende treffer maakte in de slotminuten of zelfs blessuretijd. Dat geluk ontbrak Ajax vaak, zoals de wedstrijd op bezoek bij Heracles Almelo. Afgelopen zondag speelde PSV naar mijn mening opnieuw ondermaats. In de eerste 20 minuten laten zij zich in eigen huis simpelweg afbluffen door Feyenoord. Daarnaast weten zij in het laatste half uur de overmachtssituatie niet uit te spelen. Kleine nuance bij deze laatste constatering, Kenneth Vermeer stond uitstekend te keepen.
Al met al ben ik dit seizoen meer onder de indruk van Ajax dan PSV, vooral wanneer ik ook de wedstrijden in Europees verband hierbij betrek. Als Ajax zijn beste niveau haalt, ligt deze piek simpelweg hoger dan die van PSV.
-
@scheeftand_nl said in Eredivisie:
inderdaad, die gekke Yassin Huppeldepup kijkt gewoon het hele seizoen al naar 1988. Wat een ongelofelijke sukkel is hij met z'n domme anti-Ajax beweringen.
Ik kijk niet naar 1988 En welke beweringen heb je het? Maar wat ik in mijn vorige post zei: 'Ik ben bang dat ze het niet worden.'
PSV laat gewoon zien dat ze verdienen om kampioen te worden, ik moet dan wel zeggen dat ajax dat ook doet... maar hoe PSV de afgelopen tijd speelde, ja is geen kampioen waard, ik ben daarom bang dat ajax die schaal omhoog tilt. -
Ga er vanavond eens goed voor zitten. Verwacht een hevige strijd met 2-3 als einduitslag.
-
Feyenoord is 30 min lang de beste
-
This post is deleted!
-
Feyenoord doet zichzelf de das om door twee uitgelezen kansen onbenut te laten in de eerste 10 minuten. Dat wil uiteraard niet zeggen dat zij niet terug in de wedstrijd kunnen komen in de tweede helft.
-
Effe kijken....
Was geen corner!
Rode kaart Donny!
Handsbal = penalty!Nee gewoon terecht verloren. Al vond ik Feyenoord (tot de 0-3) geen moment slechter da Ajax. Maar het blijkt dus dat je goals moet maken om te winnen...mooi kut
-
In de eerste helft was Feyenoord minstens gelijkwaardig aan Ajax en kreeg het zelfs de grootste kansen om op voorsprong te komen. Feyenoord laat zich echter tot twee keer toe kinderlijk eenvoudig aftroeven bij standaardsituaties en dat resulteert ook meteen in twee doelpunten voor Ajax. De tweede treffer was ook meteen de nekslag voor Feyenoord.
-
In de eerste 10/20 minuten had Feyenoord al met 2-0 voor moeten staan en dan was de wedstrijd al gespeeld. Verder was het een leuk potje, met een mooi resultaat. Finale tegen AZ. Ik kan me niet voorstellen dat de Alkmaarders zich nog een keer laten piepelen door Willem II.
-
@kagchelland_nl said in Eredivisie:
Effe kijken....
Was geen corner! klopt
Rode kaart Donny! rood?
Handsbal = penalty! absoluut geen penalty armen langs het lichaam gewoonNee gewoon terecht verloren. Al vond ik Feyenoord (tot de 0-3) geen moment slechter da Ajax. Maar het blijkt dus dat je goals moet maken om te winnen...mooi kut
-
Gefeliciteerd voor elke ajacied dan
-
@fc-eddie_nl said in Eredivisie:
en dan was de wedstrijd al gespeeld
2-0 is niet per se gespeeld, het is wel zo dat Feyenoord twee enorme kansen om zeep hielp en in de beginfase de veel betere partij was. Na een minuut of 25 kantelde dat en miste ook Ajax twee grote kansen. Ben blij dat Feyenoord vlak voor de 0-1 ook een onterechte corner kreeg, dat heft elkaar dan mooi op. Het blijft een vreemde regel dat de VAR bij zoiets simpels niet mag ingrijpen.
-
Normaal gesproken niet, maar een 2-0 achterstand in een vijandige Kuip maakt ook Ajax niet snel ongedaan.
-
Jongens praat eens ontopic GODVERDOMME DIT IS HET EREDIVISIETOPIC NIET HET KNVB BEKER TOPIC!!!
Ik vind dat iedereen een ban moet krijgen voor ontopic praten.
Groetjes,
-
Bedoel je niet offtopic, @Scheeftand_NL?
Om toch enigszins aan je wens tegemoet te komen, het zou toch fantastisch zijn als Excelsior een gelijkspel weet te forceren in eigen huis tegen PSV.
-
@dasfenêtre_nl said in Eredivisie:
Bedoel je niet offtopic, @Scheeftand_NL?
Om toch enigszins aan je wens tegemoet te komen, het zou toch fantastisch zijn als Excelsior een gelijkspel weet te forceren in eigen huis tegen PSV.
oh ja ik bedoel offtopic