Voetbal: De Nederlandse competities
-
@hap-slik-weg_NL Vond hem toch teveel op tactiek spelen naar mijn zin. Positioneel enzo was ie wel goed
De laatste dm die ik echt leuk vond om naar te kijken bij Ajax was toch wel Edgar Davids. Agressie, felheid, power en toch een hele goede voetballer. Ik snap ook wel dat Ajax niet zulke kwaliteit meer heeft en kan krijgen/behouden maar dit is wel het type dat ik graag zou zien
-
De theorie van @hap-slik-weg_NL dat Feyenoord geen wedstrijden meer ging winnen sinds vorige speelronde is ook weer van de baan. Steady Feyenoord gisteren, Utrecht kreeg maar één echte grote kans, goed gespeeld. Ajax speelt laatste tijd natuurlijk erg sterk, maar het kampioenschap gaat altijd over een heel seizoen en ik kan me, ondanks mijn Feyenoordbril zo nu en dan, niet aan het idee onttrekken dat Feyenoord het kampioenschap meer dan toekomt nadat ze al 31 speelronden de ranglijst aanvoeren.
A.s. zondag gaat naar alle waarschijnlijkheid de beslissing brengen. Laat Ajax punten liggen in Eindhoven dan is het gespeeld. Doet Ajax dat niet dan zal Feyenoord alle wedstrijden moeten winnen want dan ik zie Ajax de rest van de wedstrijden gemakkelijk winnen.
Onderin is het ook nog spannend trouwens, ik denk eigenlijk dat het zo blijft. GAE gaat eruit, NEC en Sparta gaan nacompetitie spelen. Ik wil enkel nog niet ingaan op de plekken voor NEC en Sparta, zou eventueel ook nog omgedraaid kunnen worden t.o.v. nu.
-
@Jip-Huijs
ben je niet in de war met @SIRclitjeslikker_NL? -
@Jip-Huijs haha grappig dat je me niet gewoon bij naam noemt Jip, oud 7H-er van me #kussie
-
@bringdaruckus_NL Ik vond Galasek een opperbaas. In dat elftal zaten zo veel lijpe namen toen.
-
Ja Jip, ik wil hier de credits voor.
Ik verwacht overigens nog steeds dat wij na komend weekend gewoon bovenaan staan.
-
Team van het seizoen tot dusver:
Dolberg - Jorgensen
Toornstra - El Ahmadi - Klaassen - Schone
Kogolo - Botteghin - Sanchez - Karsdorp
Jones/Onana
Ik kan wel spelers uit andere teams erbij zetten 'omdat het alleen Fey/Aja is' maar dit vind ik gewoon de beste. Zeker in de vorm waarin Ajax nu steekt, die spelen nu echt bizar goed.
Schone ipv Ziyech omdat ik hem constanter vind.
Karsdorp ipv Troupee omdat ik een Feyenoord-bril op heb.
Dolberg ipv bijvoorbeeld Reza omdat Dolberg het grootste talent in NL lijkt te zijn.
Jones/Onana...doen het beide verrassend goed maar is ook beide geen wereldniveau. -
@Kagchelland_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Karsdorp ipv Troupee omdat ik een Feyenoord-bril op heb.
lol
-
Overigens vind ik dat Viergever het beter doet dan Botteghin, komt misschien wel door m'n Ajax-bril
-
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Overigens vind ik dat Viergever het beter doet dan Botteghin, komt misschien wel door m'n Ajax-bril
Dat zal inderdaad die bril zijn
Ik geloof dat Botteghin het hoogste percentage gewonnen duel heeft. Al was dat ook alweer een week of 2-3 geleden
-
Ziyech is gewoon de beste speler van de eredivisie, verder wel redelijk te verdedigen keuzes.
-
@SIRclitjeslikker_NL meh vind ik toch Jorgensen op dit moment hoor. Vooral de schoten van afstand statistiek van Ziyech is bizar (over de 110 inmiddels?) en 1 goal ofzo. Al zit Ziyech zeker wel in mijn top drie.
-
@bringdaruckus_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@Jip-Huijs
ben je niet in de war met @SIRclitjeslikker_NL?Yup, sorry!
@hap-slik-weg_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@Jip-Huijs haha grappig dat je me niet gewoon bij naam noemt Jip, oud 7H-er van me #kussie
Ik durf niet meer mensen bij naam te noemen, bang dat ik ze fout heb.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Ziyech is gewoon de beste speler van de eredivisie, verder wel redelijk te verdedigen keuzes.
Irritante voetballer, geen sympathie bij die hele gast. Daarnaast eens met @hap-slik-weg_NL dat hij te weinig rendement heeft. Klaassen is gewoon de grote leider van Ajax, Ziyech staat daarbij toch wel erg in de schaduw hoor.
-
@Jip-Huijs
Ziyech weinig rendement? 7 goals en 11 assist tegenover Klaassen met 13 goals en 9 assist. Klaassen heeft wel meer minuten gemaakt -
@bringdaruckus_NL Sterker nog, 12 assists 9 goals heeft Ziyech, en dan had ie van september tot november nog aanpassingsproblemen om aan te haken bij het niveau van Ajax. Volgend seizoen verwacht ik er nog meer van. Sowieso een vrij lachwekkende mening om te zeggen dat een speler die al 3 jaar op rij de meeste assists in de Eredivisie geeft te weinig rendement heeft.
-
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@bringdaruckus_NL Sterker nog, 12 assists 9 goals heeft Ziyech, en dan had ie van september tot november nog aanpassingsproblemen om aan te haken bij het niveau van Ajax. Volgend seizoen verwacht ik er nog meer van. Sowieso een vrij lachwekkende mening om te zeggen dat een speler die al 3 jaar op rij de meeste assists in de Eredivisie geeft te weinig rendement heeft.
Waardeloze speler blijft het. Arrogant ventje, gaat volgend jaar echt niet nog een jaar bij Ajax voetballen hoor. Die gaat weg naar een grote club en daarna hoor je er nooit meer wat van, let op mijn woorden.
-
Lol arrogant ventje mag je vinden, dat is ook wel een beetje waar. Als je hem serieus een waardeloze speler vindt heb je de Klassieker en de wedstrijd tegen Schalke vast niet gezien.
-
Hij is Ziyech hij is de beste
-
Krijg ook meer het idee dat je gefrustreerd bent en hem niet mag, en hem daarom ook maar meteen slecht vindt, terwijl dat los van elkaar staat Zo heb ik een pleurishekel aan Ronaldo maar vind ik hem wel heel goed