Corona
-
@maricja_NL Tsja, het heerst he?
-
@L-R-van-kessel_NL De politie verwacht het niet te kunnen handhaven en is ook bang dat er bijv. om 19.30 lange rijen bij de kassa's staan en klanten vervelend gaan doen in de winkels tegen de medewerkers en dat ze daar ook hun handen aan vol zouden hebben.
Ik vind het vooral naar voor de (vaak jonge) medewerkers achter de kassa, die wellicht al het geklaag en gedoe van klanten mogen in incasseren.
Om mijn collega's maak ik me niet druk, behalve om 1 egoïst die weigert thuis te blijven en de baas hem niet naar huis stuurt. Tegen ons (zijn directe collega's) zegt ie dat hij klachten heeft, maar als de baas komt checken zegt ie dat hij nergens last van heeft, maar het verhaal heeft aangedikt om een test te kunnen krijgen. Puur omdat hij niet naar huis wilt. Het gaat mij ook niet om mij hoor, maar meer voor m'n familie en anderen mensen.
Gisteren is trouwens een 3e persoon positief getest bij ons.
Moeten nog wel naar kantoor komen, maar er zijn wel wat kleine aanpassingen gedaan met de werkplekken. -
@SIRclitjeslikker_NL Hahaha. Het wordt er ook niet makkelijker op nu ook de verkoudheidjes en influenza de kop opsteken. Denk dat alles wordt beschouwd als corona
-
@L-R-van-kessel_NL met die reisbewegingen bedoel ik de wedstrijden van kinderen he. Volwassenen mogen sws niks. Jij hebt nog geluk dat je graag golft hahaha.
Mijn nichtje werkt trouwens op de spoed. Die kreeg toen met de lockdown ipv voetbalblessures opeens een hele hoop ongelukken van onervaren klussers en nog meer wielrenners en mountainbikers die waren geflikkerd. En die skeelers waren ook niet een succes bij velen. Dus sporten stopzetten was wat dat betreft ook niet bepaald winst hoor
-
@bringdaruckus_NL
Ja die kinderen..als kind werd ik altijd gebracht met de auto maar genoeg in Rotterdam zuid die met de bus moesten komen, dat willen ze beperken natuurlijk. Al heb je in boerendorpen genoeg van die kids die gewoon met de fiets naar de club gaan.Betreft de SEH had ik het niet eens zo bekeken, maar dan word het vermoedelijk nog drukker met beoefenaars van een vak/sport wat ze normaliter niet uitvoeren en dan gewond raken..
Ik kan niet wachten tot de poppenkast voorbij is en ik op vakantie aan de Amstel Bright zit.
-
@L-R-van-kessel_NL trainingen van kids gaat gewoon door he, gelukkig dat nog wel. Ik bedoel reisbewegingen naar uitwedstrijden. Met ze allen in een auto.
-
Ik hoop dat Tim voor ons heeft lopen bidden en zingen dit weekend zodat vandaag het aantal besmettingen lager is
-
Helaas heeft de horeca het kort geding tegen de staat verloren.
Met een beetje pech kan je pas met de kerst weer uiteten..
-
@L-R-van-kessel_NL had het wel verwacht. Jij komt weleens in Duitsland toch. Je kan daar nog altijd naar toe. Heb niet zoveel met Duitsland, had gehoopt dat ik in België nog kon eten maar die zijn ook dicht gegaan
-
@bringdaruckus_NL 1x per jaar maximaal..Het is dat we in juni even naar Berlijn gingen ipv Cancun..Al kom je Duitsland nu ook niet makkelijk in als Nederlander.
Belgie is voor mij veel dichterbij, zit zo in Antwerpen maar ook dat is geen optie.
Ach bijna Bon Bini Curacao als het goed is..Mits de PCR test negatief is.
-
@L-R-van-kessel_NL Nou hopen dat die test geen rare dingen gaat doen. In de NFL 77! false positive test in een fucking testronde en dat waren nog niet eens de helft vd teams. 2 weken geleden was Ilias Bulaid van Bellator ook een dag voor de wedstrijd positief getest. Eerst hele rij negatieve test, een dag vantevoren boem positief. Wedstrijd gecancelled, een dag erna weer negatief. Had 3 maanden geleden al Corona opgelopen. Voor niks afgevallen etc.
-
@L-R-van-kessel_NL Is het hopen voor je dat je kan gaan. Zou toch lekker zijn en hopelijk kan je er nog een beetje normaal vakantie vieren
-
@bringdaruckus_NL Nouja, stel dat de reden dat Anthony niet speelt zo'n test is? Een ontbrekende basisspeler kan al het verschil maken in zo'n wedstrijd als vanavond.
-
Mensen die autorijden met een mondkapje... Het is echt zorgelijk hoe dom mensen zijn.
-
@SIRclitjeslikker_NL ja dat zou ongelooflijk zuur zijn.
-
@L-R-van-kessel_NL klopt, ben paar weken geleden nog in Duitsland uiteten geweest (woon 10 km van de grens) en toen was er al een Duitse politieauto die net iets over de grens stond te wachten en opeens achter ons optrok en wss ons kenteken checkte. Ze staan overal te checken nu
-
Wat vinden jullie van de "coronabonus" van 1000 euro? Dat die waarschijnlijk aan iedereen binnen de zorginstellingen uitgekeerd wordt?
-
@l0rdShishio_NL Van mij hoeft dat niet zo. Ik bedoel al die IC verpleegkundigen mogen wat mij betreft het dubbele krijgen maar ik zie niet echt in waarom een maatschappelijk werker die met lastige jongeren werkt zo'n bonus moet krijgen omdat die wat uurtjes meer heeft gewerkt.
Even een gekke gedachte maar kunnen we niet gewoon wat personeel uit China halen? Paar van die hardwerkende Chinezen voor wie een 12 urige werkdag een lachertje is. In maart kwam honderden artsen naar Italië.
-
@l0rdShishio_NL said in Corona:
Wat vinden jullie van de "coronabonus" van 1000 euro? Dat die waarschijnlijk aan iedereen binnen de zorginstellingen uitgekeerd wordt?
Eenmalig 1000 euro is natuurlijk een lachertje, ik had liever gewild een structurele loonsverhoging gezien van 5 procent boven op hun bruto uur salaris. Ik denk dat ze daar meer aan hebben. Ook echt triest dat de werkgever die bonus moet gaan aanvragen en dat moet gaan uitkeren aan de werknemer ipv dat de overheid dat direct aan de werknemer uitkeert. Ik denk dat ik pvda ga stemmen volgende keer, ik heb de hoop in Geert verloren en de pvda was vroeger goed voor jan modaal.
-
Ik vin hoe het nu met die 1000 euro ga egt raar en mij eind jaar bonus is meestal al meer dan 1000 het is egt een trieste bonus.
Links heb altijd leuken idee die goed klinken maar gewoon niet uitvoerbaar zijn of gewoon niet werken.