Discussietopic: Nieuwe Updates!
-
@Sjinne_4_ever_NL said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
iet hoor. Dit is gewoon een compleet foute strategie. Een of andere wijsneus loopt nu rond met een lijstje van prioriteiten om de game te verbeteren. Als wij dat lijstje zouden zien dat zouden we alleen maar teleurgesteld worden. Dat van de communicatie heb ik al diverse malen aangekaart. Pure laksheid als je het mij vraagt, dat dit nog steeds niet op orde is. Óf... en dat is wellicht de grootste kans, dat wat er staat te gebeuren valt vies tegen en men is bang voor reacties.
Ik mag hopen dat ze er snel wat aan doen!
-
Goed dat het weer aangekaart wordt. We zijn nog altijd druk bezig met de opzet ervan. Dit keer worden de apps uiteraard ook meegenomen en dat maakt het nogal een groot project. Het is helaas niet het enige waar we ons op kunnen focussen waardoor het inderdaad lang duurt. Maar voor vragen ben ik uiteraard altijd beschikbaar!
-
@Harry-Poon Heb je een tijdsindicatie wanneer het ongeveer komt?
-
@The-best-manager-in-the-world_NL Nog niet, maar zeker nog paar maanden :(.
-
@The-best-manager-in-the-world_NL Domme vraag.
-
oke dankje
-
@Furrax_NL said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@The-best-manager-in-the-world_NL Domme vraag.
Domme vragen bestaan niet.....
-
Ik mis zo'n pagina op OSM waar je netjes de laatste updates kon bekijken. Op osm 2.0 kreeg je nog wat nieuws te lezen. Nu niets meer...
Of vergis ik me?
-
@Alfonzso_NL192
Vroeger kon je dit inderdaad zien op het N&U nadat je had ingelogd.
In dit topic worden de updates gepost door GB. In principe kun je hier alle recente updates vinden, al staan er alleen wel een hoop overige reacties waar je doorheen zal moeten bladeren. -
Geen update, maar gewoon een vraagje (ik weet niet waar ik ze anders moet stellen).
Maar bij de meesten hun profielen heb je Prestaties en Slots.. maar geen 'visie'
Waarom hebben anderen het wel? en als je het niet zou hebben, hoe kun je het verkrijgen? -
Bij diegene waar geen 'Visie' op hun profiel staat betekent dat gewoon dat ze nog niets hebben ingevuld bij de opties die onder 'Visie' vallen. Dit zijn alle opties die aan de rechterkant staan als je je profiel wijzigt.
OSM gerelateerde vragen mag je op het Hulp forum plaatsen.
-
Ik kom voor het eerst in 3 jaar weer terug om de game te spelen, zoals ik dat al ruim 15 jaar af en aan doe. Maar man, wat is deze game geruïneerd ten gunste van de commercie. Laten we eerlijk zijn, betalende spelers hadden altijd al een voordeel, maar het was een voordeel dat je kon krijgen met een zeer kleine bijdrage. Na die bijdrage, was jouw spel gelijk aan het spel van andere betalende spelers.
Zoals het nu is, wint de speler die er het meeste geld in stopt. Je kunt immers spelers kopen van de transferlijst met echt geld, stadion snel uitbreiden met echt geld, spelers snel trainen met echt geld. Hoe meer geld je erin stopt hoe groter je voordeel tov anderen, en dat is waar de game ophoudt om een game te zijn.
Seizoenskaarten zag ik als een manier om meer plezier uit de game te halen, en tegelijkertijd de game te ondersteunen. Je had die seizoenskaarten ook gewoon nodig.. ik vond dat prima, maar in dit OSM steek ik geen geld meer. Het is een bodemloze put geworden, en misschien wel het grootste voorbeeld van pay2win dat ik tot nu toe tegen ben gekomen. Ik zie dat ik 1700 bonuscredits heb ontvangen. Daarvan zal ik even een kampioenschap kopen (tenzij iemand meer investeert) en dan schakel ik wel weer over naar Football Manager.
So long. Het was leuk zolang het duurde.
-
@zebedo_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Ik kom voor het eerst in 3 jaar weer terug om de game te spelen, zoals ik dat al ruim 15 jaar af en aan doe. Maar man, wat is deze game geruïneerd ten gunste van de commercie. Laten we eerlijk zijn, betalende spelers hadden altijd al een voordeel, maar het was een voordeel dat je kon krijgen met een zeer kleine bijdrage. Na die bijdrage, was jouw spel gelijk aan het spel van andere betalende spelers.
Zoals het nu is, wint de speler die er het meeste geld in stopt. Je kunt immers spelers kopen van de transferlijst met echt geld, stadion snel uitbreiden met echt geld, spelers snel trainen met echt geld. Hoe meer geld je erin stopt hoe groter je voordeel tov anderen, en dat is waar de game ophoudt om een game te zijn.
Seizoenskaarten zag ik als een manier om meer plezier uit de game te halen, en tegelijkertijd de game te ondersteunen. Je had die seizoenskaarten ook gewoon nodig.. ik vond dat prima, maar in dit OSM steek ik geen geld meer. Het is een bodemloze put geworden, en misschien wel het grootste voorbeeld van pay2win dat ik tot nu toe tegen ben gekomen. Ik zie dat ik 1700 bonuscredits heb ontvangen. Daarvan zal ik even een kampioenschap kopen (tenzij iemand meer investeert) en dan schakel ik wel weer over naar Football Manager.
So long. Het was leuk zolang het duurde.
Bedankt voor het delen van je mening, ik ben het heel erg eens met de opmerkingen die je hebt gemaakt. OSM is nu geworden als een blauwdruk model van elk ander "Google Play Store" spelletje. Ik heb nog steeds geen seizoen kunnen afmaken in dit nieuwe OSM, maar zal het nu wel proberen of het bevalt. In ieder geval met veel tegenzin.
-
Dat de betalende user meer voordeel heeft als voorheen ( met eigen vermogen ) is helemaal niet waar. Spelers kopen met eigen vermogen was ruim 2x zo goedkoop als dat het nu is. Is nu echt rete duur om bosscoins bij te leggen als je te weinig clubkas hebt om een speler te kopen. Dat er nu aan meer handelingen bosscoins/geld gekoppeld zit is natuurlijk wel waar. Vooral de scout ( 15 coins per speler ) is veels te duur. Oefenwedstrijden kan ook aantikken.
In de meeste topcompetities staan bijna al die betalende opties echter uit. Alleen scouten/transfers en een beperkt aantal oefenwedstrijden kosten je coins.
Ik vind het best wel meevallen dus.Dat de charme van het spelletje grotendeels is verdwenen ben ik het wel mee eens. Forum losgekoppeld van het spel zelf is een drama. Er word niets gedaan aan statistiekpagina's / records etc en al de top/crew battles worden neergelegd bij een persoon waardoor we het zelf maar moeten uitzoeken op dit dooie forum.
Ook charme van je selectieweergave op de webbrowers is verwedenen ( vroeger een mooi overzichtje waar je zonder scrollen naar kon kijken ) -
Bosscoins bijleggen? Soms ja maar doe het al maanden niet meer. Kansloze en belachelijke manier. Ik ga geen geld meer in dit spelletje steken hoor. Dat is het zeker niet meer waard. Tijden van seizoenskaarten waren veel beter.
-
@mikevanderhilst_nl Ik sluit me volledig aan bij je mening. GB heeft de community volledig in de steek gelaten, en ook de nieuwe functies die in het spel komen worden volgensmij gewoon niet goed getest door GB.
-
@mikevanderhilst_nl
Ik ben het inderdaad eens met wat je zegt. Het gebruik van bosscoins voor versnelling van bouwopdrachten of trainingen wordt op den duur een dure grap. Het scouten is naar mijn mening ook erg duur (iemand die geen bc koopt en het dus met 4 coins per dag (uitgaande van het niet behalen van achievements of het bekijken van video's en 0 bosscoins in het huidige saldo) minimaal 4 dagen moeten wachten om überhaupt 1 speler te kunnen kopen door middel van scouten. In de tussentijd kan een manager dus maar 1 nieuwe aankoop maken, want bij meer blijven er maar 14 bosscoins over, wat dus niet genoeg is voor scouting.Wat @Zebedo_NL zei, over het kopen van spelers met alleen bosscoins, ik snap heel goed wat je bedoeld. Echter is dit totaal niet aan te raden, want een speler voor 1 miljoen kost gewoon 40 bosscoins (1 miljoen = 40 bosscoins). Dus als jij een speler van 30 miljoen wilt kopen ben je gewoon (ongeveer) 10 euro kwijt voor 1 speler. En tenzij je bij Gamebasics werkt of ouder hebt die multimiljardair zijn, is dit gewoon iets wat niet aan te raden is
Zelf koop ik regelmatig wat coins, zo heb ik deze week voor ongeveer 20 euro aan bosscoins uitgegeven (kreeg 5420 bosscoins, dus ik kan weer even vooruit), omdat het (helaas) gewoon nodig om optimaal te kunnen genieten van deze game. Ik snap echter niet precies waarom je juist bosscoins moet betalen om een trainingskamp of besloten training te kunnen gebruiken. Ik geloof (weet het niet zeker, sinds ik nog niet heel lang speel) dat het vroeger gewoon met de in-game currency (gewoon het geld wat je voor alles gebruikt) moest betalen voor een kamp. Is het niet iets om gewoon weer hetzelfde te doen moet de trainingskampen, maar dat dan de kosten groter worden met elk trainingskamp dat je gebruikt? (zoals het nu ook met bosscoins gaat)
-
Ten tijde van OSM 2.0 had een gelimiteerd gebruiker (gratis spelen) slechts de beschikking over 2 TK's gedurende het seizoen. Als SK/PSK houder kreeg je er 2 bij waardoor je maximaal 4 TK's kon inzetten per seizoen. In de huidige versie kan iedereen 6 TK's per seizoen inzetten en heeft men er dus voor besloten dat je Bosscoins moet betalen voor het inzetten van een TK.
Het gebruik van een BT is slechts 3 bc per BT. In een seizoen ben je dus maximaal 18 bc kwijt aan BT's, dus dat valt allemaal best mee.
Dat een speler kopen via de scout 15 bc per speler kost is best veel inderdaad, maar hier moet je ook in je achterhoofd houden dat ten tijde van OSM 2.0, gelimiteerde gebruikers geen eens konden scouten. Dus als een manager niet wil betalen voor OSM zou het best raar zijn als die nu wel elke dag een speler via de scout zou kunnen kopen.
-
@fc-eddie_nl
Waarom is men eigenlijk afgestapt van het (premium)seizoenskaarten-idee? Verkocht het gewoon niet of wilde men bij Gamebasics men met meer clubs laten spelen zonder er echt geld voor te betalen? (Ik weet namelijk wel dat je met een normale seizoenskaart maar 2 slots had en met premium 4) -
De precieze redenen zijn nooit kenbaar gemaakt door GB. Maar dit zal toch wel voornamelijk uit commercieel oogpunt geweest zijn. Het zou goed kunnen dat er niet genoeg meer werd verdiend met dit systeem.
Verder zullen ze dit ook weg hebben gehaald zodat ze het Bosscoins systeem konden introduceren. Het zou wel een beetje 'too much' geweest zijn als we SK/PSK zouden moeten kopen voor de dingen die dit systeem verschafte en vervolgens ook nog Bosscoins zouden moeten kopen om TK's/BT's te kunnen inzetten of om spelers via de scout te kunnen kopen.