Discussie: Divisies
-
Ik heb er geen woorden voor.
-
@sjannis_nl said in Discussie: Divisies:
@silvester-j_nl
Hiermee zeg je eigenlijk dat oude, ervaren managers niet meer serieus genomen worden.
Zij die toch jaren lang energie, tijd én geld in dit spel gestopt hebben en niet als passant hebben gefigureerd, zoals vele nieuwe managers wel doen omdat ze óf het spel niet snappen óf toch na 2 weken spelen vergeten in te loggen of het toch niet leuk genoeg vinden....Ik ga, vechtend voor het , voor mij laatste en belangrijkste achievement, het voorbeeld van een aantal andere lang spelende managers volgen..
Jammer dit...Ik probeer daarmee te benadrukken dat er door de jaren heen veel nieuwe managers zijn bijgekomen en de groep managers die uit het tijdperk OSM 1.0 en OSM 2.0 stamt steeds kleiner is geworden t.o.v. de groep managers die vanaf OSM 3.0 (>2016) actief is. Vanwege natuurlijk verloop is de behoefte van managers door de jaren heen veranderd, aangezien de managers die op OSM 3.0 zijn begonnen het spel op een andere manier beleven dan de managers van vroeger.
Gamebasics heeft de beschikking over marketeers en data analisten die onderzoek doen naar het gedrag van alle gebruikers en updates daar op afstemmen. Natuurlijk worden er nog altijd updates doorgevoerd die vooral voor oudere en fanatiekere managers (zoals de terugkeer van de fantasy league, de toevoeging van de crewduels, de Community League en een multi-seizoen functie) interessant zijn, maar men richt zich wel voornamelijk op het tevreden stellen van het gros van de managers. Daardoor is het simpelweg onmogelijk om elke klant door de jaren heen te behouden en dit is in principe voor alle bedrijven van toepassing die games ontwikkelen en deze door de jaren heen blijven aanpassen.
-
@mighty-stev_nl said in Discussie: Divisies:
@alfonzso_nl192 Die managers die meteen aan het begin van de competitie, of halverwege, nooit meer inlogden heb ik altijd al een bloedhekel aan gehad. Hoe simpel is het om deze managers, na een week van inactiviteit, een ban te geven van twee maanden ofzo. Dan leren ze het wel om andere managers te benadelen.
Hier is een simpele oplossing voor: als moderator van je competitie kun je die managers na 3 dagen van inactiviteit uit je competitie verwijderen.
-
@alfonzso_nl192 said in Discussie: Divisies:
@silvester-j_nl said in Discussie: Divisies:
Veel nieuwe managers zijn daarvoor in de plaats gekomen en zij zijn minder bekend en gewend geraakt aan het systeem met managerpunten. Daardoor zullen zij het nieuwe systeem ook eerder omarmen in vergelijking met de managers die al jaren meedraaien.
Die uitleg slaat op niets!
Een nieuwe manager die erbij komt na deze update gaan toch ook niet bekend zijn met het systeem nu? Gaan we het dan weer veranderen? Dan kunnen we elke dag van systeem gaan veranderen voor nieuwe managers...Veel managers hebben zich door de jaren heen afgevraagd waarom hun ranking niet veranderde nadat een seizoen was afgerond, omdat ze niet wisten dat enkel de ranking wordt geüpdatet nadat een competitie is afgerond op het clubslot met de meeste managerpunten. Het was dus niet voor iedereen even logisch dat elk clubslot een eigen ranking heeft. Nu krijgt elke manager dagelijks een pop-up met verdiende medailles en deze sluiten ook aan bij het totaalsaldo aan medailles op je account.
dan leren nieuwe managers dat eh, zo moeilijk is dat niet om te begrijpen op zich.
en gewoon ook logisch dat je punten krijgt NA een seizoen. Je moet eerst een competitie afwerken vooraleer je ze krijgt.Je verdient in mijn ogen geen managerpunten/medailles als je in het midden van een seizoen ontslag neemt.
Just sayin'Wat voor jou als ervaren manager logisch is, hoeft voor een ander natuurlijk niet vanzelfsprekend te zijn hè. OSM is ook een spel dat door jonge kinderen wordt gespeeld en die vinden dat gewoon lastiger om te begrijpen.
In de hogere divisies in de medaille ranking zal je doorgaans voornamelijk afhankelijk zijn van de bonussen die je aan het einde van een seizoen krijgt, dus daarbij zou je in principe ook al je punten/verdiensten kwijtraken bij een eventueel ontslag.
-
@sjannis_nl said in Discussie: Divisies:
@silvester-j_nl
Hiermee zeg je eigenlijk dat oude, ervaren managers niet meer serieus genomen worden.
Zij die toch jaren lang energie, tijd én geld in dit spel gestopt hebben en niet als passant hebben gefigureerd, zoals vele nieuwe managers wel doen omdat ze óf het spel niet snappen óf toch na 2 weken spelen vergeten in te loggen of het toch niet leuk genoeg vinden....Ik ga, vechtend voor het , voor mij laatste en belangrijkste achievement, het voorbeeld van een aantal andere lang spelende managers volgen..
Jammer dit...Ik probeer daarmee te benadrukken dat er door de jaren heen veel nieuwe managers zijn bijgekomen en de groep managers die uit het tijdperk OSM 1.0 en OSM 2.0 stamt steeds kleiner is geworden t.o.v. de groep managers die vanaf OSM 3.0 (>2016) actief is. Vanwege natuurlijk verloop is de behoefte van managers door de jaren heen veranderd, aangezien de managers die op OSM 3.0 zijn begonnen het spel op een andere manier beleven dan de managers van vroeger.
Gamebasics heeft de beschikking over marketeers en data analisten die onderzoek doen naar het gedrag van alle gebruikers en updates daar op afstemmen. Natuurlijk worden er nog altijd updates doorgevoerd die vooral voor oudere en fanatiekere managers (zoals de terugkeer van de fantasy league, de toevoeging van de crewduels, de Community League en een multi-seizoen functie) interessant zijn, maar men richt zich wel voornamelijk op het tevreden stellen van het gros van de managers. Daardoor is het simpelweg onmogelijk om elke klant door de jaren heen te behouden en dit is in principe voor alle bedrijven van toepassing die games ontwikkelen en deze door de jaren heen blijven aanpassen.
Ik snap dat Gamebasiscs een bedrijf is en dat er geld verdient moet worden, simpel. Ik heb ook een bedrijf, maar als je trouwe klanten laat vallen (wat Gamebasiscs nu doet) dan is er misschien in absolute klantgetallen geen man overboord, maar je duurzame onderstroom van inkomsten raak je wel kwijt. Wat je nu krijgt zijn veel passanten die het spel waarschijnlijk kortstondig spelen en minder besteden. Hiertegenover staan waarschijnlijk hogere marketingkosten per klant. Die passanten zijn niet duurzaam en zullen op den duur ook op raken. Omdat het spel geen hoger doel meer heeft en het een gevoelsmatig zeer oneerlijk systeem is (doe het goed en je wordt gestraft) zal er voor de (jonge) klanten zeker geen trigger meer om door te spelen en fladderen ze door naar een ander spel. Bedrijfsmatig zeg ik dat GB een grote fout maakt ten opzichte van een duurzame inkomensstroom. Voor de marketingmanagers en data analisten die een vette bonus krijgen omdat ze de bruto marge (kortstondig) plussen is dit natuurlijk een topsysteem (dan kunnen die vervolgens ook weer door fladderen naar een ander bedrijf met een mooi puntje op de CV en goed gevulde zakken).
Speltechnisch had ik gewoon graag gezien dat beide normeringen naast elkaar hadden bestaan. dan had je beide doelgroepen bedient, iedereen blij.
Bedrijfsmatig een grote gemiste kans....
Mijn alterego Bert Rutten zal nog een paar speciaaltjes spelen en misschien nog wat eenvoudige achievement halen. Voor de punten ga ik niet meer en dan zal Bert met pensioen gaan op OSM. Tijd om door te fladderen naar een ander spel....
-
@silvester-j_nl Ik vraag me af hoeveel van die jonge kinderen over 1 jaar of 2 jaar nog steeds OSM spelen. En als ze het niet begrijpen en snappen dan gaan ze dat maar begrijpen en snappen. Daarvoor hoef je de regels niet aan te passen. De managerspunten hadden makkelijk naast de medailles gehouden kunnen worden. 2 ranglijsten. Niks mis mee.
-
@silvester-j_nl Ik ben nooit moderator en mijn ervaring is dat moderators liever een inactieve manager hebben dan een actieve. Daarnaast worden managers die weggaan of ontslagen worden tijdens een competitie zelden tot nooit vervangen voor nieuwe managers. Waarom zou je halverwege instappen als je bijna onderaan staat. Het gaat er mij om dat als ze een ban krijgen van een paar maanden dat ze minder snel ervandoor gaan en de rest van de managers ermee laat zitten. Ik heb al heel vaak gehad dat tijdens de voorbereidingsdagen al managers niet meer inloggen. Dan heb ik liever niet dat die plek bezet wordt gehouden voor managers die WEL willen spelen.
-
Veel nieuwe managers zijn daarvoor in de plaats gekomen en zij zijn minder bekend en gewend geraakt aan het systeem met managerpunten. Daardoor zullen zij het nieuwe systeem ook eerder omarmen in vergelijking met de managers die al jaren meedraaien.
Die uitleg slaat op niets!
Een nieuwe manager die erbij komt na deze update gaan toch ook niet bekend zijn met het systeem nu? Gaan we het dan weer veranderen? Dan kunnen we elke dag van systeem gaan veranderen voor nieuwe managers...Veel managers hebben zich door de jaren heen afgevraagd waarom hun ranking niet veranderde nadat een seizoen was afgerond, omdat ze niet wisten dat enkel de ranking wordt geüpdatet nadat een competitie is afgerond op het clubslot met de meeste managerpunten. Het was dus niet voor iedereen even logisch dat elk clubslot een eigen ranking heeft. Nu krijgt elke manager dagelijks een pop-up met verdiende medailles en deze sluiten ook aan bij het totaalsaldo aan medailles op je account.
dan leren nieuwe managers dat eh, zo moeilijk is dat niet om te begrijpen op zich.
en gewoon ook logisch dat je punten krijgt NA een seizoen. Je moet eerst een competitie afwerken vooraleer je ze krijgt.Je verdient in mijn ogen geen managerpunten/medailles als je in het midden van een seizoen ontslag neemt.
Just sayin'Wat voor jou als ervaren manager logisch is, hoeft voor een ander natuurlijk niet vanzelfsprekend te zijn hè. OSM is ook een spel dat door jonge kinderen wordt gespeeld en die vinden dat gewoon lastiger om te begrijpen.
In de hogere divisies in de medaille ranking zal je doorgaans voornamelijk afhankelijk zijn van de bonussen die je aan het einde van een seizoen krijgt, dus daarbij zou je in principe ook al je punten/verdiensten kwijtraken bij een eventueel ontslag.
managerpunten zijn toch véél makkelijker uit te leggen dan dit systeem? Als je als nieuwe manager, managerpunten niet begrijpt, laat staan dit...
Trouwens ben eens benieuwd hoeveel van die nieuwe managers alweer gaan stoppen met het spel vanaf ze een hogere level raken, want dan krijgen ze veel minpunten. Hele tijd worden ze beloond met +10k medailles en opeens is het -1k. Die managers stoppen gelijk.
Met managerpunten kreeg je tenminste ALTIJD punten erbij, ook al was het maar 100
-
Hier klopt denk ik geen zak van.
Ik speel ook al ruim 15 jaar OSM. Geen enquete gehad en ik vind deze nieuwe opzet ook helemaal ruk!Daarnaast ook totaal niet eerlijk.
Win je 10 wedstrijden, pak ik gemiddeld 80-90 punten per wedstrijd. Dus afgerond naar boven 1000 punten / medailles. 1 wedstrijdje verliezen en je verliest er direct 1200-1500......
Dat kan toch niet??? -
@sir-tim-scheffers_nl Als ik vanavond mijn enige wedstrijd verlies in de Premier League dan denk ik dat ik in de min eindig. Na 34 winstpartijen. Te triest voor woorden.
-
@bert-rutten_nl mooi verwoord - de nieuwe generatie (en de oude) frustreren zich naar een exit door dat trechter-top-systeem. De rankings naast elkaar laten bestaan was simpelweg de beste allround oplossing maar die kaas pakt blijkbaar niet.
Ik steek er niets meer in, de nieuwe generatie zal dit even doen maar zich dan ook bekocht voelen. Deze anti-reclame gaat zeer snel rond en zorgt voor een exit naar een beter (lees: rechtvaardiger) alternatief op de markt. -
@coach-fu_nl Weet iemand een alternatief?
Ik ben vanavond kampioen geworden in de Premier League, doelstelling 16.
35 winst, 3 gelijk, 0 verlies. 4.825 medailles.
Nr. 2 (doel 9) met 31 winst, 2 gelijk en 5 verlies had 18.242 medailles.
Nr. 6 (doel 13) met 23 winst, 5 gelijk en 12 (!!) verlies had 17.594 medailles.
Iedereen zit op deze manier straks in Divisie 10.
Ik sta nu 16e op de medaille-ranglijst. Mooi moment om ermee te stoppen. -
Ik ben vanavond kampioen geworden in de Premier League, doelstelling 16
En in welke divisie bevonden de 2 managers zich die jij benoemd? Als je tegenstander over/ondergewaardeerd zijn krijg je inderdaad een voor op het eerste oog 'scheve' verhouding.
En juist NIET iedereen komt zo in Divisie 10, omdat je moet vechten voor al je punten en zorgen dat je geen punten kwijtraakt waardoor je er weer uitvliegt (als je het al gehaald hebt).
-
@l-r-van-kessel_nl Die zaten in Divisie 8 en 9. Het is gewoon NIET uit te leggen dat je met 40 punten minder 13.000 medailles meer haalt terwijl ik kampioen werd met ook nog een lagere doelstelling. Wel toevallig dat jij als moderator nu net wél voorstander bent van de nieuwe regels terwijl alle ervaren managers faliekant tegen zijn. Maar leg jij mij nu eens uit, want ik krijg daar gewoon geen antwoord op, wat het als Divisie 10 manager nu nog voor zin heeft om een club te kiezen met een lage doelstelling? In het begin van de competitie ben je bezig je team te bouwen en te versterken en is de kans groot dat je een of meer wedstrijden verliest x 1.750 medailles. Die bijvoorbeeld 3.500 medailles verdien je de rest van de competitie NOOIT meer terug. Ik speel nog een VIP League en dan stop ik ermee na 17 jaar. Maar ik had al gelezen dat Gamebasics liever managers hebben die maximaal een jaar spelen hun trouwe actieve managers.
-
@mighty-stev_nl .... dan trouwe actieve managers.
-
@l-r-van-kessel_nl jonge jonge, probeer het flutsysteem alstublieft niet goed te praten want het trekt werkelijk op geen fluit
-
ant ik krijg daar gewoon geen antwoord op, wat het als Divisie 10 manager nu nog voor zin heeft om een club te kiezen met een lage doelstelling? In het begin van de competitie ben je bezig je team te bouwen en te versterken en is de kans groot dat je een of meer wedstrijden verliest x 1.750 medailles. Die bijvoorbeeld 3.500 medailles verdien je de rest van de competitie NOOIT meer terug. Ik speel nog een VIP League en dan stop ik ermee na 17 jaa
Ik ben al sinds 2004 OSM lid en sinds 2.0 ook echt niet meer serieus actief. Echter bevind ik mijzelf alsnog in divisie 9 terwijl ik niet eens serieus speel. Ik heb nog geen BossCoin aangeschaft en hobbel rustig door in de divisieranking. Ik speel slechts met mijn HA en een sub.
Het probleem wat word ervaren met DS 16 in een topcompetitie 'ervaar' ik nu zelf ook. Echter zie ik het niet als een probleem. Divisie 10 is niet voor iedereen weggelegd, dat lijkt mij ook niet meer dan logisch.
Ik stoor mij persoonlijk aan de rubberenstoeptegelgeneratie welke alles wenst te krijgen/hebben/zijn zonder daar 'moeite' voor te moeten doen. Degene die de status van divisie 10 hebben behaald , verdienen het dan ook echt Met divisie 6,7,8 of 9 is ook niks mis. Tenzij iemand hetzelf 'te min' vind, dan moet je er iets aan proberen te doen.
Dat het inhoud dat je amper mag verliezen, zie je dan ook goed. Zo onderscheid je de cremé de la cremé van de rest.Dit bericht plaats ik ook helemaal niet vanuit de positie moderator of omdat dit door iemand is opgedragen. Dit is wat ik er persoonlijk van vind.
Dat ik het verder kan begrijpen dat ervaren managers vanwege de update stoppen begrijp ik ook, dit is iets wat wij in het verleden ook allemaal mee hebben gemaakt van de overgang naar andere versies van OSM.
Een deel van de managers is ontevreden (dat ben ik zelf ook ooit geweest en daardoor er een tijd tussenuit gestapt), echter behoren degene die ontevreden zijn bij de minderheid. Uiteindelijk draait het toch allemaal om geld verdienen, OSM is een onderdeel van GB/Miniclip en dat zijn geen filantropische instellingen maar commerciële bedrijven. Niets is gratisEr worden door Miniclip (welke GB heeft overgenomen) weloverwogen keuzes gemaakt o.b.v. marketingonderzoek.
Het onderzoek heb ik nooit ingezien maar ik heb er wel vertrouwen in dat zij bij Miniclip daar alle verstand van hebben en weten waar zij mee bezig zijn.
Dat zij hierdoor niet iedereen tevreden kunnen houden is dan ook niet anders. Stilstand is achteruitgang, verandering is vooruitgang. -
@l-r-van-kessel_nl verandering is niet altijd vooruitgang.
-
@l-r-van-kessel_nl "Dat het inhoud dat je amper mag verliezen, zie je dan ook goed. Zo onderscheid je de cremé de la cremé van de rest."
Nee, dat laat alleen maar zien dat de medailletelling krankzinnig is geworden. Ik speel OSM om een laag team zo hoog mogelijk te laten eindigen. Dat heeft nu geen enkele zin meer."Dat zij hierdoor niet iedereen tevreden kunnen houden is dan ook niet anders. Stilstand is achteruitgang, verandering is vooruitgang".
Complete bullshit. Een spel wat goed is moet je goed laten en niet veranderen. Overigens kan ik zo tien dingen opnoemen die ze wél hadden moeten aanpassen maar niet doen. Trainingskamp afschaffen bijvoorbeeld. Zijn ook heel veel managers voor. -
@l-r-van-kessel_nl said in Discussie: Divisies:
ant ik krijg daar gewoon geen antwoord op, wat het als Divisie 10 manager nu nog voor zin heeft om een club te kiezen met een lage doelstelling? In het begin van de competitie ben je bezig je team te bouwen en te versterken en is de kans groot dat je een of meer wedstrijden verliest x 1.750 medailles. Die bijvoorbeeld 3.500 medailles verdien je de rest van de competitie NOOIT meer terug. Ik speel nog een VIP League en dan stop ik ermee na 17 jaa
Ik ben al sinds 2004 OSM lid en sinds 2.0 ook echt niet meer serieus actief. Echter bevind ik mijzelf alsnog in divisie 9 terwijl ik niet eens serieus speel. Ik heb nog geen BossCoin aangeschaft en hobbel rustig door in de divisieranking. Ik speel slechts met mijn HA en een sub.
Het probleem wat word ervaren met DS 16 in een topcompetitie 'ervaar' ik nu zelf ook. Echter zie ik het niet als een probleem. Divisie 10 is niet voor iedereen weggelegd, dat lijkt mij ook niet meer dan logisch.
Ik stoor mij persoonlijk aan de rubberenstoeptegelgeneratie welke alles wenst te krijgen/hebben/zijn zonder daar 'moeite' voor te moeten doen. Degene die de status van divisie 10 hebben behaald , verdienen het dan ook echt Met divisie 6,7,8 of 9 is ook niks mis. Tenzij iemand hetzelf 'te min' vind, dan moet je er iets aan proberen te doen.
Dat het inhoud dat je amper mag verliezen, zie je dan ook goed. Zo onderscheid je de cremé de la cremé van de rest.Dit bericht plaats ik ook helemaal niet vanuit de positie moderator of omdat dit door iemand is opgedragen. Dit is wat ik er persoonlijk van vind.
Dat ik het verder kan begrijpen dat ervaren managers vanwege de update stoppen begrijp ik ook, dit is iets wat wij in het verleden ook allemaal mee hebben gemaakt van de overgang naar andere versies van OSM.
Een deel van de managers is ontevreden (dat ben ik zelf ook ooit geweest en daardoor er een tijd tussenuit gestapt), echter behoren degene die ontevreden zijn bij de minderheid. Uiteindelijk draait het toch allemaal om geld verdienen, OSM is een onderdeel van GB/Miniclip en dat zijn geen filantropische instellingen maar commerciële bedrijven. Niets is gratisEr worden door Miniclip (welke GB heeft overgenomen) weloverwogen keuzes gemaakt o.b.v. marketingonderzoek.
Het onderzoek heb ik nooit ingezien maar ik heb er wel vertrouwen in dat zij bij Miniclip daar alle verstand van hebben en weten waar zij mee bezig zijn.
Dat zij hierdoor niet iedereen tevreden kunnen houden is dan ook niet anders. Stilstand is achteruitgang, verandering is vooruitgang.Eerlijke reactie! Top! Mag ook eens gezegd worden.
Wel jammer voor - waaronder ikzelf - de managers die al vanaf de beginjaren spelen.
Maar ben bang dat we er niets meer aan kunnen veranderen dan uiteindelijk zelf de conclusie trekken.