Discussie: Divisies
-
@kenny2323_nl Wat ook heel "toevallig is" is dat je binnen een paar weken in divisie 10 zit maar vervolgens lukt het "opeens" niemand om boven de 500.000 uit te komen. Ik sta al weken rond de 470.000
-
@kenny2323_nl Ik heb in al die 17 jaar nooit een ploeg gekozen met doelstelling top 3. Omdat je simpelweg daarmee veel minder managerspunten haalde dan doelstelling 15. Tuurlijk verloor je in het begin wel wat wedstrijden omdat je dan nog je ploeg aan het bouwen was, maar het lukte mij zeer vaak om met doelstelling 15 kampioen te worden en de beker te winnen (iets met ervaring,...). Maar nu ben je stom als je een lage doelstelling kiest. Want die 1.500 punten die je per wedstrijd verliest kun je nooit meer goedmaken in dat seizoen. Dus moet je nu wel voor een top 3 ploeg kiezen. En o wat "toevallig" kun je die ploegen alleen unlocken als je er een paar honderd coins voor betaald. Dus zijn straks alle competities bezet met alleen de top 3 ploegen en de rest is computer. Gezellig....
-
@silvester-j_nl
Voorlopig heb ik hier dan toch nog niets van gemerkt.
Ik had eerlijk gezegd gisteren verwacht om de Top-100 achievement binnen te halen, gezien ik aan de nieuwe voorwaarden voldoe:
Kan het eens nagekeken worden of de Top-100 achievement ook al mee is overgezet, want nu staat deze waarschijnlijk nog steeds op Managerpunten ingesteld:
-
@bvbperegrinus_nl Ik sta ook al heel lang in de top 100 en soms top 20 van medailles maar deze geldt alleen voor de verdwenen managerspunten. Waar ik ook al heel lang dichtbij zit maar 17 jaar voor niets voor gewerkt heb....
-
Benieuwd of er met deze feedback van , zo te lezen, een heleboel ervaren managers die het spel al jaren spelen, ook iets gedaan wordt....
Tot nu toe blijft het nog stil.Prima toevoeging die medailles, maar nogmaals, niet in plaats van de managerpunten.
Alle opgebouwde en gespaarde onderdelen komen in 1 klap te vervallen.
Daarnaast lees ik veel terechte opmerkingen m.b.t.-
niet kunnen verklaren van - medailles wanneer je ruim boven je doelstelling staat.
-
een team kiezen met een lage doelstelling had vroeger, na goed bouwen, veel voordelen. Nu ben je min of meer verplicht een top 3 team te kiezen aangezien 1x verliezen niet opweegt tegen 3x winnen.
-
aansluitend daarop krijg je minder managers in de competities
-
enz enz...
-
-
@timbolien1_nl Ik heb wel een keer een melding van een enquete gehad, je kon er toen 100 bc mee winnen volgens mij. Heb wel alles negatief ingevuld over de medailles, maar dat heeft blijkbaar niet geholpen.
-
@sjannis_nl Die reactie gaat er niet komen. Dit is hun beslissing en daar blijven ze bij. Doelstelling is niet langer belangrijk. Het gaat straks gebeuren dat je kampioen wordt met negatieve medailles. En dat zegt eigenlijk alles over dit besluit. Het is over. Klaar.
-
Als ik het goed begrijp:
- Mijn punten (sinds 2006) doen er niet meer toe?
- Ik verdien meer punten door wedstrijden te winnen dan doelstelling te behalen?
-
Daar aan toevoegend:
Wat is het idee of de gedachte achter het feit dat Sparta (#4) en Twente (#12, op doelstelling) zo hard punten verliezen? -
@m-i-k-e_nl Klopt. Daarnaast maakt het niet meer uit of je van een doelstelling 1 of doelstelling 15 ploeg wint. Je krijgt beide keren hetzelfde aantal medailles. Ook maak het niet meer uit of je met 1-0 wint of 10-0 en het aantal kaarten is ook niet meer van invloed op de medailles. Met andere woorden... Er is geen zak meer aan. 17 jaar voor niets gespeeld....
-
Ik ben geen fan van deze divisies. Zegt niks over mijn prestaties.
Voorbeeld 1 waar ik nu speel:- Engeland 4e divisie
- Doelstelling 19
- Huidige plek: 1
- Managers: 17 (waarvan er 2 niet actief zijn)
- Record: 24W, 1G, 1V.
- Medailles: - 2203 (negatief dus??)
Voorbeeld 2:
- Serie A
- Doelstelling 16
- Huidige plek 1
- Managers: 14
- Record: 30W, 3G, 1V
- Medailles: +665 (terwijl ik met managerpunten op 8.000 stond toen deze eruit ging).
Ik zie niet het voordeel van deze methode
-
@nigel91_nl Niemand ziet de logica van de medailles. Ik sta ook overal 1e en heb heel weinig medailles. Anderen staan 4e met meer verliespartijen en hebben 4x zoveel. Ik ga mn 4 slots afmaken en dan is het na 17 jaar voorbij. En ik hoop dat er meer gaan stoppen.
-
@sjannis_nl Inderdaad ook amen! Ik speel sinds 2003! Heb het spel zien veranderen, maar de afgelopen jaren zeker niet positief! Ik ben ook steeds minder bereid om geld uit te geven aan de makers van dit spel als ze zulke belachelijke beslissingen nemen.
Ik denk dat het gewoon makkelijk geld verdienen is. Als nieuwe manager kun je net zo snel medailles verdienen als de oude garde. Dan maakt het dus niet meer uit dat je al jarenlang je best doet om beetje hogerop te komen.
Ze gaan gewoon spelers verliezen op deze manier.
-
competitie volledig afgerond
leverkussen doel 3 , eindstand 3e + bekerzege +4053
Munchen doel 1 eindstand 5e beker eruit in 1/4 +4019
leg dat es uit ! -
@roswell14_nl
Huidige plek: 2 MET BEKERWINST
Managers: 10 van 13 ploegen
17W, 4G, 2V
Medailles: - 1.759 (negatief)Andere speler:
Huidige plek: 6
Managers: 10 van 13 ploegen
10W, 10G, 3V
Medailles: - 1.041 (negatief)Dus met 7x minder winst, 6x meer gelijk en 1x meer verlies en geen beker heb je 700 medailles meer!
Huidige plek: 1, competitie op de helft Managers: 6 van 11 ploegen 8W, 2G, 0V Medailles: 595
Andere speler:
Huidige plek: 4, competitie op de helft
Managers: 6 van 11 ploegen
5W, 4G, 1V
Medailles: 2.206Dus met 3x minder winst, 2x meer gelijk en 1x meer verlies heb je 1.600 medailles meer!
Huidige plek: 1, competitie op de helft Managers: 11 van 20 ploegen 19W, 3G, 0V Medailles: 1.478
Andere speler:
Huidige plek: 7, competitie op de helft
Managers: 11 van 20 ploegen
12W, 4G, 6V
Medailles: 1.595Dus met 7x minder winst, 1x meer gelijk en 6x meer verlies heb je 100 medailles meer!
3 voorbeelden waaruit blijkt dat er totaal geen logica meer in het spel zit. Nog 3 weken, dan zijn al mijn slots klaar en dan is het na 17 jaar OSM voorbij!
-
Stel dat je kiest voor een ploeg met lage doelstelling. Genoa of Benevento in de Serie A.
Dan kan je nog zo'n goede manager zijn, maar als je in de 1e speelronde uit tegen Juve of Inter moet, is de kans heel groot dat je verliest. En als daar toevallig een manager uit divisie 4 of 5 verlies je gelijk bakken met punten.
Maar dat komt puur omdat die manager een beter team heeft en niet omdat het per se een betere manager is.
Slaat dus nergens op
-
Gisteren een Crewduel afgesloten:
Team A met DS 9 eindig 6 plekken boven de DS op de 3de plek, resultaat -3456 medailles.
Team B heeft DS5 en eindigt 1 plek ONDER zijn DS op de 6de plek, resultaat +3641 medailles
Dus 6 plekken boven je DS eindigen levert 7100 minder medailles op dan 1 plek onder je DS eindigen in dezelfde competitie? Dat is gewoon niet uit te leggen
Bring back the manager point!
-
Helemaal mee eens, zo verlies ik met Heracles van PSV (11 kansen tegen 6, maar dergelijk falen kan ik onder het mom 'de bal is rond' wel waarderen) in 1 klap 1200 medailles...
De kick van een hoog aantal managerpunten scoren is totaal verdwenen en vervangen voor de onnavolgbare werkwijze van het medaillesysteem.
-
@mighty-stev_nl
Ook geen reactie van een moderator of iets..
Ik vind het ook mooi geweest met osm..
Heb jarenlang met plezier gespeeld maar met deze wijziging is de lol is er voor mij vanaf..
Ik zie de managerpunten niet meer terugkomen dus maak ook de slots af en kom ook niet meer terug.. Tabbee -
@kenny2323_nl Ik kreeg vandaag bij al mijn slots 6 hele medailles voor mijn overwinningen tegen een computer. Ik zie ook bij al mijn slots onverklaarbaar veel medailles bij ploegen die heel veel slechter presteren dan ik. Ik eindige 1e en had 300 medailles gehaald. Daar werk je dan een maand voor.