Belangrijke informatie - Graag lezen
-
-
Alvorens je een bug wilt gaan melden vragen wij je het volgende te doen:
-
Kijk of er nog geen melding is gemaakt van de bug die jij wilt gaan melden en/of dat deze bij de bekende Bugs/Problemen staat.
-
Verwijder allereerst jouw cookies en offline internet bestanden. Vaak is dit al de oplossing van het probleem.
-
Maak een screenshot van jouw probleem zodat het voor ons duidelijker is wat jouw probleem is en dat er direct bewijs is wanneer nodig.
-
Geef jouw topic een duidelijke en korte titel van waar de bug over gaat.
Verduidelijking over op welk apparaat je OSM gebruikt graag ook vermelden in de topictitel.
[iP]: » iPhone
[AN]: » Android
[FB]: » Facebook
[Mob]: » Mobile
[PC]: » Web -
Zorg dat je van Java/Flash en dergelijke de laatste update hebt
-
Probeer het eens in verschillende browsers.
Het uitvoeren van deze stappen zorgt er niet alleen voor dat je probleem soms al opgelost wordt, maar ook dat wij jou sneller kunnen helpen.
Hoe meld ik een bug?
Het melden van een bug gaat volgens het volgende template, het invullen van dit template zorgt er voor dat wij voldoende informatie hebben om direct je bug te melden en zo snel mogelijk tot een oplossing te komen!Managernaam:
Clubslot: (slot 1, slot 2, slot 3, slot 4)
Datum en Tijd van het optreden van de bug:
Team:
Competitienummer:*
Server:**
Screenshot(s): (Volledig scherm; webadres en datum/tijd dienen zichtbaar te zijn)
Welk apparaat: (PC browser/Mob browser/Android app/iOS app/Facebook)
Bug/Fout stap voor stap beschrijving:
Overige opmerkingen:***Voor bugs gerelateerd aan website en Facebook, graag toevoegen:
Browser:***Voor bugs gerelateerd aan de iOS en Android app, graag toevoegen:
Merk + type toestel:
OS (besturingssysteem) Versie:
OSM App Versie:*Je competitienummer vindt je door naar de competitiestand te gaan en op een van de clubs te klikken. In de adresbalk vindt je dan het competitienummer.
**De server waarop je speelt kan je vinden via Community Simulatiestatus. De servernaam die geel omlijst is, is de server waar je op speelt. -
-
Het maken van een screenshot
Vaak wordt er gevraagd naar een screenshot. Dit is om duidelijk te kunnen maken waar het probleem zit, en of het probleem ook daadwerkelijk bij OSM ligt of niet. Hieronder vind je een stapsgewijze uitleg over hoe je een screenshot moet maken.Stap 1:
Ga naar de pagina waarop de Bug/Fout zich voordoet. Zorg dat goed en duidelijk in beeld is wat de bug is en dat ook de datum en tijd goed in beeld is!Stap 2:
Maak de screenshot door middel van het indrukken van de Prt Scr toets (Let op: bij sommige apparaten is het ook nodig om tegelijkertijd de Fn toets in te drukken)Stap 3:
Nu je de screenshot hebt gemaakt zal je deze moeten opslaan als plaatje. Dit doe je door bijvoorbeeld het programma Paint te openen. Dit staat op elke Windows computer.
Wanneer je eenmaal in het programma Paint bent ga je naar “Bewerken” en vervolgens kies je “Plakken”. Ook een optie is om “Ctrl + V” in te drukken, dit is de sneltoets om te plakken op je computer.Veel huidige computers zullen dit direct ergens opslaan op je computer (afbeeldingen/OneDrive etc.)
Stap 4:
Het is belangrijk dat je niets aanpast in je screenshot. Wij hebben de screenshot van het hele scherm met datum en tijd in beeld nodig, dus niet een klein deel van het scherm. Ga dus niet knippen en plakken in je screenshot!!. Wanneer dit het geval is kun je het plaatje opslaan op je computer. (In Paint op Bestand klikken en dan in het menu kiezen voor Opslaan als… kiezen)Stap 5:
Nu je de screenshot hebt opgeslagen moet je de screenshot nog uploaden om hem te kunnen delen. Dit kan je doen via OSM zelf of via een externe uploadsite zoals Lightshot of Imgur.Optie 1: Lightshot (http://prnt.sc/)
Klik op de blauwe "Door afbeeldingen bladeren" knop. Selecteer het bestandje wat geüpload moet worden. Na dat het bestandje is geüpload kan je de link die er verschijnt kopiëren en plakken in je bericht.Optie 2: imgur (http://imgur.com/)
Klik op de blauwe knop waar “upload images” op staat en kies in het menu dat opent voor “Upload images”. Kies daarna voor “browse your computer”. Als je je plaatje dan geselecteerd hebt kies je voor “Start Uploading”, daarna klik je op Save en je upload is gereed! Kies de link die bij het kopje “Direct Link” staat. Deze link voeg je toe aan je post. (Let wel op, als je een img link plaatst moet deze op een .jpg, .gif, .jpeg etc. extensie eindigen op OSM. Omdat imgur automatisch “?1” toevoegt aan zijn links zul je deze dus eerst moeten weghalen voordat je deze post.Let op: Gebruik geen Tinypic. De link van de afbeelding kan via Tinypic nog wel eens veranderen waardoor de screenshot niet meer te zien is (er komt dan een wit leeg vlak op de plaats waar de screenshot stond).
-
Het melden van speciale gevallen.
Voor sommige dingen hebben we speciale topics, waarin alle meldingen worden verzameld. Dit omdat deze door een persoon afgehandeld moeten worden of vanwege andere praktische redenen.Deze topics zijn:
Transfers & Spelersfouten: https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/447/transfers-spelersfouten
Taal en Spelfouten:
https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/448/taal-en-spelfouten
Verkeerde vlag bij speler/land: https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/449/verkeerde-vlag-bij-speler-land
Gratis BossCoins niet gekregen: https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/450/gratis-bosscoins-niet-gekregen -
-Instellingen forumhandtekening
Iedereen kan op het forum een forumhandtekening instellen die aan de onderstaande voorwaarden voldoet:
- Optie A
Een handtekening met 1 tekstregel en een afbeelding van max 100 pixels hoogte (geen limiet qua breedte, want als het te groot is, zal het automatisch worden verkleind op het forum).
Albino Costa - Game ManagerOptie B
Handtekening met 2 tekstregels en een afbeelding met max 50 pixels hoogte (geen limiet qua breedte, want als het te groot is, zal het automatisch worden verkleind op het forum).
Albino Costa - Game Manager
Crew The ForceOptie C
Handtekening met 3 tekstregelsAlbino Costa - Game Manager
Crew The Force
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." --- Winston ChurchillNote: dit zijn maximale groottes. Je kunt altijd een handtekening gebruiken die een kleinere grootte heeft.
- Optie A
-
-Ik verdenk iemand van cheaten, hoe weet ik dat dit het geval is?
Wij krijgen regelmatig vragen gesteld over wat wordt beschouwd als cheaten en wat niet. Er zijn managers die enkel andere gebruikers aangeven, omdat het ze is gelukt om een hele goede selectie te bouwen of doordat ze geen wedstrijd verliezen.
Zoals je je waarschijnlijk voor kunt stellen, veroorzaakt dit een flinke vertraging en niet noodzakelijke werkdruk, aangezien alle reports gecheckt dienen te worden.
We willen proberen om dit te verminderen door uit te leggen wanneer managers de spelregels van OSM verbreken en wanneer ze dus als cheater gemeld zouden moeten worden.
Er zijn voornamelijk 3 situaties waarbij het voor gebruikers makkelijk is om te zien of een andere manager de spelregels overtreedt, namelijk:
Illegale Transfers: aangeven met als reden Illegale Transfers
Spelers verhandelen tussen 2 of meer teams (die beheerd worden door mensen),waarbij de ene manager een duidelijk voordeel verkrijgt ten opzichte van de andere manager door deze transfers. Hiermee wordt bedoeld:
- Het kopen van slechte spelers die je eigen selectie niet verbeteren door middel van hoge transferbedragen zonder dat er een duidelijke reden is om deze spelers te kopen (zoals niet goed genoeg spelers hebben om op te stellen door blessures of schorsingen).
- Het kopen van sterke spelers die je eigen selectie verbeteren tegen hele lage transferbedragen zonder dat er sprake is van een duidelijk voordeel voor de verkoper.
Samenspanning: aangeven met als reden Multi Accounts
- Één gebruiker die meerdere teams beheert of een groep gebruikers die als groep samenspeelt en hiermee probeert te verzekeren dat een specifiek team de competitie wint door bepaalde tactieken in te stellen met als doel om te verliezen, bewust slechte line-ups instellen en/of spelers op een verkeerde linie neerzetten of juist met de sterkste opstelling tegen de concurrentie spelen en deze bestoken met trainingskampen.
Ongepast taalgebruik aangeven met als reden Multi Accounts
- Beledigende of ongepaste managernamen, crewnamen, competitienamen, profielen, PM-berichten, etc.
BELANGRIJK: Alle reports dienen een duidelijke omschrijving te hebben van waarvoor je iemand aangeeft en er dienen ook voldoende bewijzen te zijn toegevoegd (indien noodzakelijk, upload screenshots op een hostingwebsite voor afbeeldingen en voeg de web-links toe aan het report).
-
Vanaf heden moeten mails naar de support in het Engels zijn.
Het e-mailadres dient voor alle vragen over uw account, betalingen, ... EN.support@onlinesoccermanager.com