Politiek
-
Had je het al gehoord van de verkiezingen in Amerika Domi? Het schijnt dat er fraude gepleegd is en dat Trump dik gewonnen heeft. Zelfs de President geeft aan dat deze geruchten kloppen.
-
@sirclitjeslikker_nl lijkt me fake news. ik probeerde op te zoeken wat de president erover heeft gezegd op twitter maar ik kan het niet vinden
-
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-stapt-eensgezind-op-we-moesten-een-daad-stellen~a0cbd791/
Dit zat eraan te komen. Maar het zal weinig betekenis hebben imo. Over 2 maanden kunnen we alweer stemmen voor de verkiezingen. En zal Rutte wrs gewoon weer regeren.
-
@suiz-luárez_nl said in Politiek:
Ja er zit wel een serieuze ondertoon aan, die klimaatgekte in Nederland slaat volledig door onder leiding van de enge mannetjes genaamd Klaver en Jetten. Heel de wereld gaat over op gas, en in Nederland komt er de doodstraf op te staan. Nederland moet per se 'deugen' met maatregelen die werkelijk geen enkel effect op het klimaat gaan hebben, maar ons wel 1000 miljard gaan kosten.
Wow damn niks veranderd in 3 jaar.
-
Wel mooi RoboJetten wilde alle koolcentrales zo snel mogelijk dicht en nu moeten zij zo hard mogelijk bijproduceren..
De hele politiek met het geneuzel in Oekraine begint steeds meer op een hele slechte aflevering van HoC te lijken zonder Francis Underwood.
Onze boeren hebben overigens groot gelijk dat zij de straat op gaan! Go Farmers!
Een nieuw punt op de agenda van mij mag echter zijn : Afschaffen van de kinderbijslag en omzetten naar baartoeslag. Betalen als je je zo nodig wilt reproduceren!
-
@l-r-van-kessel_nl Ze hebben zeker gelijk, maar wegenblokkeren gaat dan weer een aantal stappen te ver is. Wel verwacht ik dat dit kabinet binnen een jaar valt. Met de nieuwe verdeling in de EK in maart, zal het wel einde oefening zijn. BBB zal heel groot worden, terwijl de coalitie waarschijnlijk meerdere partijen nodig zal hebben voor dealtjes. Dat zal onbestuurbaar gaan worden.
-
En wij zijn weer eens gevallen.
Opvallend genoeg verdwijnen de meeste poppetjes van het toneel. Carola, Wopke, Mark en de heks.
Het wordt er allemaal niet beter op, al is het mooi om te zien dat Dilan naar voren wordt geschoven bij de VVD. Is het alsnog de vraag of de VVD zich eindelijk weer eens als de VVD gaat gedragen na de verkiezingen.
Stemmen op 22 november, formeren gaat lang duren ongeacht welke uitslag.
Ik durf vast een tot te zetten op 17 april 2024 dat wij eindelijk weer een kabinet hebben wat niet demissionair is. -
Is iedereen al wezen stemmen of voornemens te gaan stemmen vandaag?
Zelf voor het eerst op een vrouw gestemd, Annabel Nanninga van JA21.
Voor mn grootouders breng ik later in de ochtend ook nog 2 stemmen uit.Benieuwd hoe alles eruit gaat zien dalijk, een meerderheid met PVV/VVD/NSC/JA21 ligt het meest voor handen.
Thierry zal helaas genoegen moeten nemen met de oppositie, vandaar dat ik daarom dit keer niet op hem stem. 2 of 6 zetels in de oppositie gaat weinig verschil maken.
-
VVD gestemd (zoals altijd). Maar indien ze volgende keer niet uitsluiten met PVV samen te werken dan ga ik voor CDA.
-
@l0rdShishio_NL En wat is de reden voor die switch?
Een overstap naar JA21 zou logischer zijn qua partijpunten.
-
@L-R-van-kessel_NL niet per se, want ik bevond mij altijd al in de meer linksere flank van de VVD. Maar heb gewoon he-le-maal niks met de PVV. Rare figuren en standpunten, wil niet via de VVD hen aan de macht helpen