Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@DominicM_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@Kagchelland_NL Nibud in 2012: "Zo’n 15 procent van de huishoudens spaart niet, 12 procent heeft helemaal geen spaarrekening.
Het blijkt vooral voor lagere inkomens (minder dan 1200 euro netto of tussen de 1200 en 1700 euro) lastig om te sparen. Ook voor alleenstaanden, laagopgeleiden, huurders en jongeren van 18-24 jaar is dit moeilijk.
Huishoudens met een koopwoning en een inkomen hoger dan 3000 netto per maand lukt het wel om structureel te sparen. Ook paren zonder kinderen, huishoudens met een koopwoning, vrouwen en ouderen boven de 65 jaar leggen bovengemiddeld geld opzij."
Nibud in 2017:
Natuurlijk geven mensen met minder geld een groter deel van hun inkomen uit. Weet je waarom? Omdat ze shit nodig hebben!
Helder, al denk ik dat de strekking van mijn zin eronder meteen bevestigd wordt. Het blijkt dus dan men met een lager inkomen uitgeeft omdat ze het nodig hebben. Zou er dan niet gespaard worden zodra er wat extra is? (<-- als we meer gaan nivelleren?) En waar is het keerpunt? Als we allemaal hetzelfde verdienen?
Dat rekeningrijden is ook één grote grap wat dat betreft. Als het aan Jesse ligt wonen we allemaal om het fabriekje, in dezelfde huisjes, om 08.00 gaat de zoemer waarna we lopend naar het fabriekje kunnen in ons uniform. Als je niet voor je werk wilt verhuizen maar jouw werk niet in je woonplaats is; ben je de lul. Of op z'n minst je werkgever. Ik zou er bijna boos van worden XD
Zo blij dat hij overmoedig werd en niet gaat regeren
-
''Ach, kapitalisme is een fase, dat gaat vanzelf wel weer over.''
-
@Kagchelland_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Als het aan Jesse ligt wonen we allemaal om het fabriekje, in dezelfde huisjes, om 08.00 gaat de zoemer waarna we lopend naar het fabriekje kunnen in ons uniform. Als je niet voor je werk wilt verhuizen maar jouw werk niet in je woonplaats is; ben je de lul. Of op z'n minst je werkgever.
Van dit soort Orwelliaanse overdrijvingen uit liberale hoek word ik inmiddels wel een beetje Kieftiaans moe hoor.
-
@timeenennaam_NL Waren het maar overdrijvingen
Die Jessiaanse ideeën zijn echt en heel gevaarlijk voor Nederland, dat is ook meteen mijn aversie. Het is namelijk nooit sociaal of 'eerlijk' genoeg
-
@Kagchelland_NL
Alsof Klaver het zou toestaan dat er nog fabrieken in Nederland zouden staan -
Touché
Please enter a longer post. Posts should contain at least 8 character(s).
-
@Kagchelland_NL Qua belasting ben ik het zeker met je eens, behalve op het puntje van een ondernemer die zichzelf uitkeert. Immers als je dat niet zou doen wordt iedereen neergezet als een ondernemer en is het salaris een "uitkering". Zodoende komt er dan helemaal geen belasting meer binnen behalve dan vanuit de overheid zelf.
-
@timeenennaam_NL Waar heb jij eigenlijk op gestemd
-
@Suiz-Luárez_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@timeenennaam_NL Waar heb jij eigenlijk op gestemd
Ik gok een linkse partij
-
Tim heeft CDA gestemd, mijn favoriete kartelpartij. Als het nu echt een goede vent is heeft ie het hokja van Omzigt ingekleurd.
-
Ik zie het al... deze discussiegroep ga ik mijden... anders wordt het te fanatiek
-
@SIRclitjeslikker_NL
Ik ben een goede vent, Omtzigt idd -
Lezen jullie ook weleens de dagelijkse standaard : )?
-
feest in Amsterdam, we zijn van Marcouch verlost.
-
Hoe kan je uberhaupt nog een Pvda'er tot burgermeester benoemen. We hebben 15 maart toch met zijn allen aangegeven dat we echt schijtziek worden van die partij?
-
Ik ben wel blij met Eberhard van der Laan hoor en vele met mij. Van der Laan heeft wel behoorlijk wat draagvlak hier of het nou om een pvda stemmer gaat of niet. Alleen maar liefde voor onze burgemeester. Vooral als ik dan weer zie waar Rotterdam mee opgescheept zit.
-
Hele sympathieke vent ja. Wat mij betreft stemt men gewoon zelf voor de burgermeester. Dan zou Van der Laan nog wel een behoorlijk draagvlak hebben maar verder is het over het algemeen gewoon raar om nu nog een Pvda-er tot burgermeester te benoemen. Zit men gewoon niet op te wachten.
-
@Suiz-Luárez_NL dat is gelul. Ga jij maar lekker van 450 euro per maand leven.
-
@Glennevire_NL bijstand dus. Ik heb er zelf ingezeten en nee valt niet van te leven, laat staan als je een gezin hebt van 3-4
-
@Glennevire_NL
Dan was je destijds nog jong. Als je kinderen hebt krijg je sws een stuk meer. Als je kids hebt krijg je 1400 ofzo