Veel gestelde vragen
-
V. Ik scout voor bepaalde spelers, maar krijg vervolgens spelers aangeboden die lagere of andere kwaliteiten hebben.
A. Als de scout terugkomt met spelers die andere kwaliteiten bezitten dan jij hebt opgegeven, betekent dit dat er geen spelers meer beschikbaar zijn die onder jouw gekozen zoekopdracht vallen. De scout komt altijd terug met drie spelers, dus dit zullen dan spelers zijn met mindere kwaliteiten.Dit probleem komt vaak voor wanneer er wordt gezocht naar spelers die jonger zijn dan 25 jaar en met ratings van 85+. In OSM zijn er maar weinig jonge spelers die een rating van 85+ hebben, dus is de kans groot dat er andere spelers worden aangeboden. Je zou kunnen proberen om je zoekopdracht te verbreden.
En nee, je krijgt de Bosscoins niet terug als je de timer afkoopt met Bosscoins en de spelers die de scout aanbiedt niet in je gekozen zoekopdracht vallen.
-
V. Ik heb iemand uitgenodigd om OSM te spelen, maar ik heb de bonus van 50 Bosscoins niet gekregen.
A. Er zijn een aantal vereisten waar jij en de persoon die je uitnodigt aan moet voldoen om deze bonus van 50 Bosscoins te krijgen.- Gebruiker mag nog geen account op OSM hebben. Diegene moet dus via de link die jij kan sturen een account aanmaken. Dit moet ook nog eens op een en dezelfde sessie gebeuren. Wanneer diegene op de link klikt, moet deze persoon ook direct een account aanmaken.
- Dit geldt dus niet voor al bestaande gebruikers die jouw competitie joinen.
- Gebruiker moet een account aanmaken op dezelfde OSM versie waar jij op speelt. Stuur je de link via OSM NL, dan moet deze persoon dus ook een account aanmaken op OSM NL.
- Voor maximaal 10 nieuwe gebruikers kan je deze 50 Bosscoins ontvangen. Vanaf de 11e persoon krijg je geen beloning meer.
Dit systeem werkt, dus als je geen 50 Bosscoins hebt ontvangen dan hebben jullie niet aan bovenstaande vereisten voldaan.
-
Werking pushnotificaties
De laatste tijd merken we dat er regelmatig problemen zijn met de pushnotificaties. Om te checken of deze problemen daadwerkelijk bugs zijn, zullen we hieronder een uitleg geven hoe de pushnotificaties werken.
Besparingsmode van de batterij
Om überhaupt notificaties te kunnen krijgen zal je de besparingsmode van de batterij uit moeten zetten. Staat deze aan dan zullen de notificaties niet doorkomen.
Twee soorten notificaties
Voor OSM kun je twee verschillende soorten notificaties krijgen: ‘lokale’ en ‘server’ notificaties. De ‘lokale’ notificaties zijn de timer-gebaseerde acties zoals het instellen van de training en het uitbreiden van je stadion. De ‘server’ notificaties zijn meldingen die je krijgt wanneer er bijvoorbeeld een van je spelers verkocht is of de melding dat je wedstrijd gespeeld is.
Om de ‘lokale’ notificaties te ontvangen hoeft je telefoon geen verbinding met internet te hebben.
Om de ‘server’ notificaties te ontvangen zal je telefoon wel verbinding met internet moeten hebben.Ik krijg geen ‘server’ notificaties of deze komen pas veel later.
Als je geen ‘server’ notificaties krijgt of ze pas veel later ontvangt, dan zal je telefoon op dat moment geen verbinding hebben met internet.
Ik krijg geen ‘lokale’ notificaties.
Let er ten eerste op dat om de ‘lokale’ notificaties te ontvangen de timer-gebaseerde actie via de OSM app ingesteld zal moeten worden. Stel je bijvoorbeeld de training in via de website, dan zal je op je telefoon geen melding krijgen wanneer die training eenmaal afgerond is.
Heb je de timer-gebaseerde actie uitgevoerd via de OSM app, maar krijg je vervolgens geen melding op je telefoon dat deze is afgerond, dan kan je de onderstaande stappen volgen.
iOS app:
- Verwijder de OSM app en installeer deze opnieuw. (Zorg ervoor dat je altijd weer kunt inloggen op je account)
- Log in.
- Voer een timer-gebaseerde actie uit via de OSM app.
- Je krijgt nu de melding of je notificaties voor OSM wilt ontvangen of niet. Deze moet je uiteraard met ‘ja’ beantwoorden.
Android app:
- Verwijder de OSM app en installeer deze opnieuw. (Zorg ervoor dat je altijd weer kunt inloggen op je account)
- Ga, via de instellingen van je telefoon, naar de instellingen van de OSM app en zorg dat ‘meldingen toestaan’ aan staat.
- Log in.
- Voer een timer-gebaseerde actie uit via de OSM app.
Zolang de besparingsmode van de batterij uitgeschakeld is, zou je de ‘lokale’ notificaties moeten ontvangen. Zolang je telefoon verbinding heeft met internet zou je de ‘server’ notificaties moeten ontvangen.
Ik krijg nog steeds geen ‘lokale’ notificaties
Als je bovenstaande stappen hebt uitgevoerd, maar nog steeds geen ‘lokale’ notificaties krijgt, dan zullen we de onderstaande gegevens van je moeten hebben.
- Merk + type telefoon
- Versie OS (besturingssysteem)
- Versie OSM app
- Screenshot waaruit blijkt dat de besparingsmode van de batterij uit staat.
- Screenshots of een filmpje waaruit duidelijk is dat je de bovenstaande stappen hebt uitgevoerd, maar nog steeds geen ‘lokale’ notificaties krijgt.
Waarom al deze moeite?
Volgens Gamebasics zijn er geen problemen met de pushnotificaties. Je zal dus moeten kunnen aantonen dat je al de bovenstaande stappen hebt ondernomen en daarna nog steeds geen ‘lokale’ notificaties ontvangt. Zonder deze gegevens kunnen wij je probleem dus niet doorgeven aan Gamebasics.
-
V: Ons crewduel is geëindigd in een gelijkspel, maar toch hebben we gewonnen/verloren. Hoe werkt dit?
A: Een crewduel eindigt nooit in een gelijkspel, dus wanneer beide crews evenveel duelpunten hebben is er als nog altijd een winnaar en een verliezer. De criteria die bepaald wordt wie het duel dan wint:- beter doelsaldo (alle crewleden bij elkaar opgeteld)
- meest gescoorde goals (alle crewleden bij elkaar opgeteld)
-
V: Als ik een competitie wil beginnen dan staan er hele andere gegevens dan wanneer ik bij het Competitieoverzicht kijk. Hoe kan dit?
A: Als je andere gegevens tegenkomt dan wat er in het Competitieoverzicht vermeld staan, dan betekent dit dat de competitie waarin jij wilt spelen die dag een update heeft gehad (nieuwste transfers, promoverende/gedegradeerde clubs, aanpassingen aan doelstellingen etc.). De veranderingen worden pas in de nachtelijke uren toegepast in het Competitieoverzicht.V: Het land van de competitie waarin ik speel heeft een update gehad, maar die wijzigingen zijn niet doorgevoerd in mijn competitie. Waarom niet?
A: Wijzigingen aan competities kunnen niet met terugwerkende kracht worden toegepast. Dat betekent dat alle al lopende competities geen updates kunnen krijgen. Alleen als je een competitie aanmaakt ná de datum van de update, zal je de meest actuele update hebben. -
V: Ik kan geen reactie plaatsen op het Nederlandse Forum. Hoe kan dit?
A: Doorgaans komt dit door één van de twee onderstaande oorzaken:-
Je bent niet ingelogd op het forum:
Als je bent ingelogd op het forum dan zie je rechtsboven je avatar staan.
Om in te loggen dien je eerst in te loggen via www.onlinesoccermanager.nl en vervolgens kun je op het forum komen via "Community => Forums". http://prntscr.com/mvheh3 -
Op het forum ben je geen lid van de Nederlandse taalgroep:
Om ook daadwerkelijk op het Nederlandse Forum te kunnen reageren, dien je op het forum lid te worden van de "Language NL" group. In de menubalk bovenin kun je klikken op "groups". Als je naar "Language NL" gaat dan kun je vervolgens klikken op "Join group". Hierna zou je in staat moeten zijn om op het Nederlandse forum te reageren.
http://prntscr.com/mvhht3
V: En waar moet ik klikken om een reactie te kunnen plaatsen?
A: Je kunt in topics reageren door bovenaan de pagina te klikken op de groene knop: "Reply" te klikken.
http://prntscr.com/mvhjae -
-
V: Ik heb mijn competitie verlengt en op 'privé' staan. Toch zitten er managers in waarvoor ik geen toestemming heb gegeven. Hoe kan dit?
A: Wanneer jij als competitie-moderator je competitie verlengt, dan heeft iedereen die al eens heeft meegedaan aan je competitie automatisch toegang tot de competitie. Zij kunnen dus zonder jouw toestemming een nieuw team kiezen. Dit blijft van kracht zolang jij je competitie verlengt en de betreffende manager geen andere competitie op dat slot instapt.Het enige wat je hier tegen kan doen is je competitie laten beëindigen en weer een nieuwe opstarten.
-
V: Ik kan geen spelers uit de Duitse competitie scouten. Waarom is dat?
A: Gamebasics heeft geen licentie voor de Duitse competitie en om die reden is het nu niet meer mogelijk om spelers uit de Duitse competitie te scouten. Uitzondering is Bayern Munchen en dat komt omdat Gamebasics een partnership met de Duitse topclub heeft. Duitse spelers uit andere competities zijn nog wel te scouten. Zie ook het officiële statement van Gamebasics. Wanneer hier veranderingen in komen, wordt dit in dat topic kenbaar gemaakt. De Duitse competitie is nog wel speelbaar op OSM NL.V: Ik zie dat er nog een Duitse competitie te spelen is. Wat is dit voor een competitie?
A: Doordat de Duitse competitie alleen te spelen is op OSM NL en de Duitse versie van OSM World, heeft Gamebasics besloten om een speciale Duitse competitie aan te maken met fantasienamen. Deze competitie telt niet mee voor de wereldoverheersing- en Baas van Europa-achievement. Deze spelers kunnen niet gescout worden en zullen ook niet op de transferlijst bij andere competities verschijnen. -
V: Mijn laatste wedstrijd is nu gespeeld en ik krijg de pop-up met de mededeling om een nieuw team te kiezen. Wat gebeurd er als ik nu een nieuw team kies?
A: Het klopt inderdaad dat je al een pop-up krijgt met de melding dat je een nieuw team kunt kiezen, terwijl je huidige seizoen nog in de 'einde seizoen'-fase zit. Na de laatste wedstrijd krijg je namelijk nog 24 uur de tijd om alles te bekijken voordat het seizoen definitief gereset wordt. Als je dan al een nieuw team uitkiest, dan wordt dit team geplaatst op het eerste vrije clubslot. Dit omdat het seizoen in feite nog niet ten einde is en dat betreffende clubslot dus nog niet beschikbaar is. -
V: Als ik wil inloggen in mijn account, dan krijg ik de melding 'gebruikersnaam en/of wachtwoord is onjuist'. Wat kan ik hier aan doen?
A: Als je zeker weet dat je je gebruikersnaam en wachtwoord correct hebt ingevuld, dan betekent deze melding dat je probeert in te loggen op de internationale versie van OSM. OSM NL en OSM World zijn twee aparte versies van het spel, waarbij je ook op allebei de versies een apart account kunt aanmaken. Zie hieronder hoe je kunt switchen tussen de versies.iOS: Ga naar de instellingen van de OSM-app via de instellingen van je telefoon en verander de versie van OSM World naar OSM NL.
Android: Op het inlogscherm van de OSM-app kun je de versie aanpassen van OSM World naar OSM NL.