Voetbal: De Nederlandse competities
-
@manchester-pro-team_nl Daar moet inderdaad nog een spits bij. En nog een betere rechtsback en keeper. Maar dat hoeft van ajax nu nog niet. Dus zal het blijven bij een spits denk ik.
Daarnaast denk ik dat het voor ajax ook kan helpen om wijnaldum binnen te halen. Goede speler met veel CL ervaring. -
Wat moet Ajax met Wijnaldum als ze Klaassen al hebben? Zijn dezelfde type spelers die ongeveer gelijkwaardig aan elkaar zijn. Daarnaast geloof ik überhaupt niet dat Wijnaldum naar Ajax zou willen. Daar moet hij veel te veel salaris voor inleveren. En verder is het afhankelijk wat voor een Feyenoord-hart hij heeft. Als hij bij PSG vertrekt gaat hij naar een subtopper in Engeland of Duitsland, denk ik.
-
Ajax heeft vooral een goede rechtsback nodig. Rensch is nog te wisselvallig en Klaiber komt gewoon te kort voor het niveau van Ajax. Een spits kan handig zijn, maar met Brobbey, Tadic, Bergwijn en eventueel Kudus en Rasmussen hebben we toch best aardig wat keuze. Kudus en Rasmussen dan voor de Eredivisie en beker en de andere drie voor de Champions League en de toppers tegen PSV, Feyenoord en AZ.
-
@l-r-van-kessel_nl said in Voetbal: De Nederlandse competities:
Het middenveld ben ik niet helemaal tevreden over vooralsnog. Alvarez-Berghuis is goed..Taylor leuk voor de Eredivisie , Klaassen leuk als 12e man, Kudus moet het ook nog maar eens echt laten zien. Verder hebben we daar geen opties. Al ben ik bang dat Alvarez naar de bank verdwijnt en dat Blind in de basis komt of de invloed van Danny achter de schermen is weg waardoor Daley eindelijk gaat banken.
Alvarez wordt misschien wel de belangrijkste speler dit seizoen. De rest van het middenveld is heel aanvallend ingesteld, en je mist ook een beetje een verbindingsspeler zoals Frenkie of Gravenberch. Als Alvarez geblesseerd uitvalt vind ik de alternatieven voor 6 ook niet om over naar huis te schrijven.
Moeilijke taak voor Schreuder om iedereen tevreden te houden. Wijndal, Bassey, Bergwijn en Brobbey komen niet voor zulke megabedragen naar ajax om op de bank plaats te nemen. Ik zie daarmee idd geen plaats voor Blind, en ook op het middenveld moet op zijn minst Klaassen, Berghuis of Tadic banken, als het er al geen 2 van de 3 worden.
-
Schreuder wordt ook een fiasco. Slechtste trainer bij Twente ooit. Wist met Corona, Ziyech, Gutiérrez, Bjelland, Rosales etc. 10e te eindigen. Ook bij Hoffenheim was het een flop. Bij Brugge wel kampioen geworden, maar waren ze ook niet tevreden over het spel. Wordt gewoon Frank de Boer vibes voor jullie, maar dan met individueel betere spelers.
-
@fc-eddie_nl Ik vind persoonlijk wijnaldum wel een klasse beter dan Klaassen. Dus denk wel dat ze er dan op vooruit gaan.
-
@manchester-pro-team_nl De Boer had ook vooral een controlerende mindset. Zette Schone het liefst rechtsbuiten zodat je lekker eindloos rond kon passen. Als je Antony en Bergwijn opstelt gebeurt er vanzelf wel wat.
Om te slagen bij Ajax hoef je eigenlijk alleen boven PSV te eindigen. Voor de rest zijn er geen serieuze uitdagers en Europese uitschakelingen tegen teams van het kaliber Atalanta, Rome, Getafe Valencia en Benfica zijn we wel gewend de afgelopen jaren. Een evenaring van 2019 wordt niet verwacht. Een paar overwinningen tegen teams van bovengenoemd kalibeer en je gaat de boeken in als een geweldige trainer.
-
Potverrr Timber naar Feyenoord. Daar baal ik wel even van..
Prima bedrag (8,5 miljoen plus bonussen en doorverkoop) voor iemand die 1 seizoen redelijk heeft gedraaid.
Toch had ik de stille hoop dat hij de komende jaren even onze leider zou worden...
-
@fc-eddie_nl Idd. Dat ze Klaiber ooit hebben weggehaald bij ons is voor mij een raadsel. Ten Hag toch verkeerd gezien.
Speler voor middenmoot/subtop maar dan heb je het wel gehad.
-
Wijnaldum zou natuurlijk een aanwinst zijn voor Ajax. Echter is het middenveld overvol, Klaassen mag mijn ziens vertrekken of als 12e man worden gebruikt. Zijn Feyenoord hart is geen probleem om voor Ajax te spelen weet ik uit betrouwbare bronnen, het spelen in Nederland zelf echter wel.
Keeper en rechtsback zijn broodnodig.
De back-up van Alvarez is Blind en ik ben van mening dat Tadic daar ook zeker kan staan.Opstelling :
Rensch--Timber--Bassey--Wijndal
-----------Alvarez-----------------
----Berghuis------Taylor--------
Antony--Brobbey--BergwijnTadic, Klaassen, Kudus, Conceicao, Unuvar, Rasmussen, Hlynson zijn al je wissels voor voorin.
Eerder nog een rcv erbij als back up Timber, rechtsback en uiteraard een keeper.
Feyenoord:
Q.Timber, mooie aanwinst. Wel enorm veel geld om een eigen jeugdspeler terug te halen Had hem liever bij Ajax gezien, wegens gebrek aan garantie op speeltijd logisch.
Idrissi : Moet het maar laten zien , kan een sensatie worden in de Kuip.
Mexicaanse spits, klinkt veelbelovend echter geen idee wat te verwachten.De nieuwe Kuip gaat definitief niet door, de wedstrijden worden vanaf 2024 in Alkmaar gespeeld.
-
@sirclitjeslikker_nl Dat gaat hem alleen niet lukken. Hij is behoudender dan De Boer. Corona mocht na 1,5 jaar een keer opdraven, daarvoor moest hij 'wennen'. Zo was het meer regel dan uitzondering. Anti-voetbal tot het absolute hoogtepunt. Als je met deze spelers 10e eindigt kun je er niets van. Bij Hoffenheim waren ze ook niet tevreden en ondanks dat Brugge vorig jaar kampioen werd, was het spel daar ook niet om aan te gluren. En met alle miljoenen die Ajax heeft uitgegeven voor de diverse spelers mag je de lat wel hoger leggen dan jij hier doet. Niet doorgaan in de CL en het seizoen is mislukt. En ik denk dat hij niet doorgaat in de CL en eveneens de kerst niet haalt.
-
@manchester-pro-team_nl Mwaah ongeveer. In pot 3 zitten teams als inter en Borussia die niet veel minder uitgeven. Als je er in de groepsfase CL uitvliegt verwachten we wel een kwart of halve finale EL idd. Anders is het wel een karig seizoen
-
@sirclitjeslikker_nl Mee eens , alles is lotingafhankelijk.
Ajax
Liverpool
Inter
MarseilleOf
Ajax
Leipzig
Shaktar
CelticDe loting bepaald pas wat er verwacht mag worden.
Cillessen naar NEC, totaal onverwacht, wederom mooi voor de Eredivisie! Hoe meer namen er komen, hoe aantrekkelijker het wordt. Daarom ontzettend jammer dat Ajax Suarez geen contract heeft aangeboden.
-
Cillessen had naar mijn idee ook gewoon naar Ajax gekund. NEC vind ik echt een te grote stap terug vanaf Valencia. En bovendien heeft Pasveer zich in mijn ogen ook nog niet helemaal bewezen als de 1e keeper van Ajax.
-
@sirclitjeslikker_nl Naja, ik vind dat je als Ajax met deze transferuitgaven de lat hoger mag leggen, maar dat is mn persoonlijke mening.
-
Er is met Haller Martinez, en Tagliafico ook behoorlijk verkocht he? Ik weet niet hoeveel beter je wordt van Bassey, Wijndal en Brobbey. Dat zijn prima spelers, maar het zijn meer aankopen die nodig waren om niet in niveau achteruit te gaan. Bergwijn was een gerichte versterking om het elftal sterker te maken, maar daar staat tegenover dat we Mazraoui en Gravenberch met jeugdspelers vervangen.
-
@sirclitjeslikker_nl Inmiddels is ook Jorge Sánchez vastgelegd, een Mexicaans international voor de rechtsback positie. Hoognodig naar mijn idee, dat bleek wel toen Rensch het in de JC-schaal tegen Gakpo moest opnemen. Ook was in die wedstrijd het gemist van Martinez duidelijk zichtbaar.
Verder is voor het voor de titelkansen ook belangrijk dat er geen andere spelers zoals Antony meer vertrekken. Dat geldt uiteraard ook voor PSV dat Gakpo en Madueke (die laatste in de winterstop, is nu geblesseerd) niet kwijt zal willen raken.
Edit: ik doe Joey Veerman tekort als ik hem hierbij niet benoem...
-
@koningco_nl Gakpo doet mij heel erg denken aan de jonge Henry. Die gozer kan echt wereldtop worden en de aanvaller zijn die het Nederlands elftal mist.
Hij loopt hetzelfde, plaats de ballen hetzelfde met de kracht en curve heerlijk.
Persoonlijk hoop ik dat hij na de wedstrijd tegen Excelsior vertrekt, dan heb ik hem nog even zien spelen.
Sowieso slinken de kansen voor PSV als hij vertrekt.Ajax wint moeizaam van Fortuna, Blind en Tadic moeten echt banken, alleen is Schreuder daar vermoedelijk te laf voor.
Gelukkig een nieuwe rechtsback. Nu nog een keeper.Feyenoord is net als Ajax een slechte 1e helft te boven gekomen.
Ik zag ook nog een stukje NEC voorbij komen waarbij Tanana in die minuten uitblonk.
-
Blind en Tadic banken ben ik het niet mee eens. Blind is voetballend nog steeds van grote waarde, alleen moet je zijn defensieve kwetsbaarheid zien te counteren. Ten Hag deed dat door hem als linksback op te stellen. Maar daar heb je nu natuurlijk Wijndal lopen. Je zou dit kunnen counteren door meer verdedigers achterin te houden. Nu is het zo dat beide backs meer als vleugelaanvallers fungeren. Als dan ook nog Blind of Timber opschuift naar het middenveld ben je erg kwetsbaar voor een counter. Ajax heeft voorin en op het middenveld genoeg kwaliteit rondlopen om goals te maken. Als een van de vier verdedigers opschuift zouden de andere drie dus gewoon achterin moeten blijven staan. Dan zou je eventueel zelfs zonder Alvarez kunnen spelen.
Wat betreft Tadic is het grote probleem dat je nog maar moet zien of Bergwijn en Anthony de statistieken van de Serviër kunnen overbruggen. Als het allemaal blijft bij veel dreiging maar weinig rendement, dan ga je al die goals en assists van Tadic wel missen. Ik denk dan ook dat hij afwisselend op het middenveld of op de linksbuitenpositie komt te spelen.
-
Anthony lijkt ook nooit zin te hebben in wedstrijden als Fortuna uit. Aannemen, paar halve schijnbewegingen, dan pas ontdekken dat er een handbalverdediging en rustig opzij tikken.
Heeft weinig toegevoegd gisteren, terwijl er wel veel dreiging van Brobbey en Bergwijn uitging.
Brobbey is qua status nu het ''makkelijkste'' slachtoffer maar Anthony kan uiteindelijk ook op de bank terecht komen