Formule 1
-
Gelezen bericht :
Al het gehele jaar wordt geroepen dat de Formule 1 vanaf 2017 enkele seconden per ronde sneller wordt. In een sport waar het vaak om honderdsten draait, is dat een bizarre versnelling, maar Pat Symonds (technisch directeur bij Williams red.) zegt dat het er goed uitziet.
Symonds wil tegenover ESPN niet zeggen hoeveel sneller de computersimulaties zijn ten opzichte van het huidige Formule 1-seizoen, omdat hij dan de rivalen wijzer zou maken dan nodig. Maar dat de Williams rapper is, is een zekerheidje.
Met de nieuwe regelgeving worden de auto's breder en krijgen ze ook bredere banden. Op circuits waar veel downforce nodig is, zoals op Barcelona, verwacht Symonds dan ook dat de seconden eraf zullen vliegen.
,,Het gaat een beetje lijken op de auto's van tien jaar geleden. Het doel was om vijf seconden sneller te zijn, maar ik denk niet dat we dat gaan halen. Dat komt vooral omdat we niet zeker weten hoe de banden het gaan doen. We kunnen wel wat aannames doen, waardoor we denken dat we vier seconden sneller zullen zijn."
Vanwege de hogere snelheid in de bochten, zullen er meer G-krachten op de lichamen van de coureurs komen. Symonds gelooft niet dat die zwaarder zal zijn dan tijdens de jaren '00. ,,In het seizoen van 2004, hadden we soortgelijke G-krachten. De snelheid in de bochten gaat waarschijnlijk met 30-35 kilometer per uur omhoog, dus er komt een G'tje bij. Ja, het wordt zwaarder, maar niet onmenselijk."
-
Goed dat Max de sport weer eens aan het nadenken zet.
Tis een grote poppenkast vol met regels en vaak weten de commentatoren niet eens wat er gaande is.
Mensen in een mooie rode Ferrari die altijd klagen als iemand ze voorbij rijd.Hele zooitje moet op de schop en de echte race coureurs moeten overblijven.
-
@Pondboy_NL Top, thx! Waar heb je dit vandaan?
-
Op elke site die F1-nieuws brengt staat dit. Op AD.nl bijv.
-
Jenson Button heeft aan de vooravond
van de laatste Formule 1-wedstrijd van
het seizoen gezegd dat de race in Abu
Dhabi zijn laatste is.De 36-jarige Engelsman van McLaren had
voor 2017 een sabbatical aangekondigd.
De renstal had voor 2018 nog een optie
op de coureur."Ik ga het weekeinde in
met de gedachte dat dit mijn laatste
race is",aldus de wereldkampioen van
2009."Zoals ik er nu over denk,wil ik
na dit seizoen niet meer racen."Button won vijftien Formule 1-races en
reed er in totaal 305.Alleen Michael
Schumacher (306) en Rubens Barrichello
(322) stonden vaker aan de start. -
Benieuwd naar de verschillen in het nieuwe seizoen. Welke teams veranderen positief, en welke negatief.
-
Ik ook, & hoe de "nieuwe" coureurs het gaan doen in dienst van hun nieuwe team.
-
Nico Rosberg schijnt te stoppen met Formule 1 !?
-
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/347645/rosberg-beeindigt-formule-1-carriere/
Zal 'm niet missen trouwens... -
Lol die beseft ook dat ie dit nooit meer gaat doen. Ben wel benieuwd wat Mercedes gaat doen: Bottas of Perez uitkopen of Wehlein promoveren.
-
@pompompompompommop_NL
Ik denk dat Wehrlein er nog niet klaar voor is. Perez lijkt me een betere keuze. -
@pompompompompommop_NL said in Formule 1:
Lol die beseft ook dat ie dit nooit meer gaat doen. Ben wel benieuwd wat Mercedes gaat doen: Bottas of Perez uitkopen of Wehlein promoveren.
Dan hoeven we toch alleen nog maar rekening te houden met Lewis?
-
@Bartje-Bergkamp_NL Mwah, het probleem met nu voor Perez kiezen is alleen dat Wehrlein dan, tenzij hij Perez' stoeltje krijgt wat mij niet heel denkbaar lijkt, ook af te schrijven is. Helemaal gezien het feit dat Wehrlein deze week nog voor Mercedes getest heeft (dus na Rosberg's besluit) lijkt me ook wel een aanwijzing.
-
@Glennevire_NL Ik zou voor komend seizoen sws de RedBulls niet afschrijven, zou me niks verbazen als dat volgend jaar een gelijkwaardige zo niet betere wagen hebben staan.
-
@pompompompompommop_NL
Of toveren ze ineens Vettel uit de hoge hoed? Die is echt niet blij bij Ferrari op dit moment. -
Zal me niks verbazen dat ze met een flinke zak geld aankomen voor een coureur..
-
@Bartje-Bergkamp_NL Kan me niet voorstellen dat Vettel samen wil rijden met Hamilton. Die had al problemen met Webber en toen Ricciardo em overklasde bij RBR ging ie er vandoor. Hamilton is imo nog een klasse daarboven en zal zeker niet als nummer 2 gaan rondrijden.
-
@pompompompompommop_NL
Klopt. Was meer beredeneerd vanuit het feit dat bij Ferrari weg zou willen en dan zijn er weinig teams waar hij naar toe zou kunnen/willen. -
Dat is wel even onverwacht! Tja... ik vind die Wehrlein maar een sukkel. Liever zie ik The Hulk in de Mercedes maarjah die heeft al een stoeltje.
Ik hoop op Alonso, zie McLaren dat gat niet dichten voor 2017. Dat zou mooi zijn