Formule 1
-
@MartijnFC_NL
Palmer zit echt niet bij Renault omdat ie zo goed is, maar door de portemonnee van zijn vader. -
@meneer-Speksnijder_NL Assen wordt ook niks, baan niet breed genoeg. En als ze de baan breder maken, is dat ten nadele van de motorsport..
-
@Bartje-Bergkamp_NL said in Formule 1:
@Dave-Jansen_NL said in Formule 1:
Max is een aankomend kampioen, hij zal geschiedenis schrijven voor NL
Gefeliciteerd met de grootste open deur van deze week
wat een inzicht heb ik he
-
@MartijnFC_NL Valkenswaard misschien
-
@Bjorn2321_NL Alles is anders in de regen. Honda moet nog beter worden, en chassis McLaren gaat steeds beter. Zou ghek zijn als ze ineens voor overwinningen strijden, maar ze moetne toch wel zeker achter Red Bull, Ferrari en Mercedes kunnen eindigen. Zeker gezien het immense budget
-
@pompompompompommop_NL Mooie info. Ik heb tijden gezocht naar budget lijstjes, waar heb je die vandaan?
-
@Bjorn2321_NL Dat zou helemaal mooi zijn
-
- Mercedes: 470 miljoen euro
- Ferrari: 470 miljoen euro
- Red Bull: 440 miljoen euro
- McLaren: 350 miljoen euro
- Renault: 250 miljoen euro
- Toro Rosso: 135 miljoen euro
- Williams: 130 miljoen euro
- Force India: 100 miljoen euro
- Haas 100: miljoen euro
- Sauber: 90 miljoen euro
- Manor: 90 miljoen euro
-
Heerlijke race ! BENGBENG
-
@Pondboy_NL Is dit van 2016, of verwacht voor 2017?
-
2016
-
Gelezen bericht :
Al het gehele jaar wordt geroepen dat de Formule 1 vanaf 2017 enkele seconden per ronde sneller wordt. In een sport waar het vaak om honderdsten draait, is dat een bizarre versnelling, maar Pat Symonds (technisch directeur bij Williams red.) zegt dat het er goed uitziet.
Symonds wil tegenover ESPN niet zeggen hoeveel sneller de computersimulaties zijn ten opzichte van het huidige Formule 1-seizoen, omdat hij dan de rivalen wijzer zou maken dan nodig. Maar dat de Williams rapper is, is een zekerheidje.
Met de nieuwe regelgeving worden de auto's breder en krijgen ze ook bredere banden. Op circuits waar veel downforce nodig is, zoals op Barcelona, verwacht Symonds dan ook dat de seconden eraf zullen vliegen.
,,Het gaat een beetje lijken op de auto's van tien jaar geleden. Het doel was om vijf seconden sneller te zijn, maar ik denk niet dat we dat gaan halen. Dat komt vooral omdat we niet zeker weten hoe de banden het gaan doen. We kunnen wel wat aannames doen, waardoor we denken dat we vier seconden sneller zullen zijn."
Vanwege de hogere snelheid in de bochten, zullen er meer G-krachten op de lichamen van de coureurs komen. Symonds gelooft niet dat die zwaarder zal zijn dan tijdens de jaren '00. ,,In het seizoen van 2004, hadden we soortgelijke G-krachten. De snelheid in de bochten gaat waarschijnlijk met 30-35 kilometer per uur omhoog, dus er komt een G'tje bij. Ja, het wordt zwaarder, maar niet onmenselijk."
-
Goed dat Max de sport weer eens aan het nadenken zet.
Tis een grote poppenkast vol met regels en vaak weten de commentatoren niet eens wat er gaande is.
Mensen in een mooie rode Ferrari die altijd klagen als iemand ze voorbij rijd.Hele zooitje moet op de schop en de echte race coureurs moeten overblijven.
-
@Pondboy_NL Top, thx! Waar heb je dit vandaan?
-
Op elke site die F1-nieuws brengt staat dit. Op AD.nl bijv.
-
Jenson Button heeft aan de vooravond
van de laatste Formule 1-wedstrijd van
het seizoen gezegd dat de race in Abu
Dhabi zijn laatste is.De 36-jarige Engelsman van McLaren had
voor 2017 een sabbatical aangekondigd.
De renstal had voor 2018 nog een optie
op de coureur."Ik ga het weekeinde in
met de gedachte dat dit mijn laatste
race is",aldus de wereldkampioen van
2009."Zoals ik er nu over denk,wil ik
na dit seizoen niet meer racen."Button won vijftien Formule 1-races en
reed er in totaal 305.Alleen Michael
Schumacher (306) en Rubens Barrichello
(322) stonden vaker aan de start. -
Benieuwd naar de verschillen in het nieuwe seizoen. Welke teams veranderen positief, en welke negatief.
-
Ik ook, & hoe de "nieuwe" coureurs het gaan doen in dienst van hun nieuwe team.
-
Nico Rosberg schijnt te stoppen met Formule 1 !?