Formule 1
-
@maricja_nl Veekay eerste Nederlander in tig jaar die een race in de Indycar wint!
-
En Verstappen de eerste Nederlander die het WK klassement ooit leid.
-
Hamilton gaf wel een lekker tikkie gisteren..
-
@l-r-van-kessel_nl En een tijdstraf van 10 seconden is dan een lachertje
-
Met al z'n ervaring, weet Hamilton dondersgoed wat de effecten zijn als hij op het "vuil" rijdt. Aangezien deze bocht met hoge snelheden genomen kan worden, hadden de gevolgen (in dit geval voor Max) erger kunnen zijn. Nu komt Max er nog goed van af.
Het walgelijke vieren van z'n overwinning vind ik erg onsportief. Dat je zoiets doet wanneer deze race je het kampioenschap oplevert, zou ik nog een beetje snappen. Maar vond het wel erg smakeloos en respectloos, terwijl de betreffende coureur die je aangetikt hebt, zich nog in het ziekenhuis bevindt.
Verder vond ik het niet echt een spannende race.
-
Benieuwd wat dit weekend gaat brengen… het zal weer dicht bij elkaar liggen. In ieder geval staan de verhoudingen op scherp. Al dat moddergooien in de media vind ik ook maar kinderachtig. Verschil van inzicht prima maar praat er gewoon volwassen over met elkaar ofzo. Dit is alleen leuk voor het nieuwe seizoen Drive to Survive.
Straf was een vrij standaard straf voor causing a collision waarbij iemand uitvalt, die kreeg Verstappen ook in 2017 in Hongarije toen hij op Ricciardo onderstuurde. Wat dat betreft niets geks dus. Wel kan je discussiëren of er geen sprake was van dangerous driving (dan ga je naar stop&go penalty toe) maar gezien hoe hard ze allebei aan het racen waren denk ik dat dat ook weer te zwaar bestraft zou zijn.
Ben overigens wel benieuwd naar die nieuwe zender volgend jaar, hopelijk wat minder Max Verstappen fan TV en wat meer inhoud. Chauvinisme is een verdienmodel maar Ziggo slaat er echt in door.
-
Degene die op Ocon heeft ingezet om te winnen is binnen in ieder geval. Wat een maffe race.
-
Mahaveer die eventjes een F1 test aflegt, lord
-
@spectraaaaa_nl paar leuke sponsortjes doen wonderen