Formule 1
-
Zou het toch wel een hele gare actie vinden om Massa weer terug te halen. Gozer is duidelijk over zijn hoogtepunt heen gezien zijn prestaties tegen een Bottas die ik persoonlijk al niet mega hoog heb zitten. Bovendien heeft ie in Brazilië al een prachtig afscheid gekregen.
-
Noujah prachtig haha Hij vloog eraf hè. Ik denk ook niet dat dit uit zijn koker komt. Ze kunnen veel willen, maar ik zou als ik Massa was gewoon wegblijven. Hij had zelf het besluit genomen, dan moet hij het ook daar bij laten Plekje vrij houden, ze vinden wel iemand anders.
-
Autocoureur Felipe Massa rijdt komend
seizoen toch in de Formule 1.Dat melden
enkele media.De Braziliaan,die dit jaar
afscheid nam,neemt gewoon weer plaats
in een bolide van Williams.Dit zou dan de weg vrijmaken voor de
overgang van Valtteri Bottas naar het
team van Mercedes.De Fin moet daar Nico
Rosberg opvolgen,die na het behalen van
de WK-titel zijn loopbaan beëindigde.Teambaas Claire Williams zei vrijdag al
dat Bottas alleen weg mag als er een
"ervaren en geloofwaardig alternatief"
voorhanden is.Ze noemde toen ook de
naam van Massa.De 35-jarige coureur
krijgt bij Williams de Canadees Lance
Stroll als teamgenoot. -
Las het ook ja :rofl: Noujah dan is de stoelendans compleet, toch? Wel raar dat Massa zich zo laat gebruiken. Als hij zelf het afscheid heeft bepaald... of is dat dan wel het geval geweest?
-
Max sportman van het jaar, beetje jammer dat hij er zelf niet bij was. Ook grappig dat Frank de Boer het kaartje verkeerd om hield waardoor iedereen het al kon zien.
-
Laat die jongen lekker vakantie vieren. Heeft ie wel verdiend. Ik vind het erger dat Michael van Gerwen niet eens genomineerd was. Win je 25 toernooien in het seizoen, interesseert dat niemand bij Telesport. Want ja, Darten, dat is een kroegspelletje en geen A sport. Lachwekkend. Het wordt tijd dat die Jaap de Groot en consorten eens oprotten. Die columns van hem en Valentijn Driessen zijn 9 van de 10 keer ook om te janken.
-
Michael van Gerwin is niet genomineerd omdat darten gewoon niet aan de vereisten van de organisatie voldoet, wat opzich redelijke eisen zijn imo. Anders moet je ook ieder jaar de korfbalploeg uitnodigen. Had persoonlijk wel voor Dumoulin of die zeilknul gekozen, maar dat is puur omdat Max naar mijn mening nog lang niet maximaal gepresteerd heeft.
-
@pompompompompommop_NL Maar F1 voldoet in principe ook niet aan die eisen, dus het is gewoon bullshit die bedacht is om Van Gerwen uit te sluiten
-
Najah valt wat voor te zeggen. Is boogschieten een sport in jouw ogen? Ja.. meer zo'n ouderwets olympische sport. Nu kan je darts in die categorie gooien naar mijn mening; voor de skills dan die je daar voor nodig hebt. Want daar draait het om vind ik. Plus zijn de skills die je hebt zodanig van een niveau dat je het een kunt sport noemen? Is er sprakr van training, wat is er nu voor nodig om dat te bereiken? Belangrijke afwegingen die men dan moet maken.
Wat vGerwen doet is uniek, wat Max doet is ook uniek. Spelen ook randzaken in mee, Max laat eigenhandig de hele F1 opleven (ook buiten Nederland). Maarjah toch zeg ik dat Max het verdiend. Ondanks dat Dumoulin de Limburgse Sporter vh Jaar was (en niet Max).
-
@Suiz-Luárez_NL F1 wordt georganiseerd door de FIA als overkoepelende organisatie. Daar zijn dan wel weer voldoende deelnemende staten bij aangesloten. Max Verstappen staat daar officieel ook als autosportcoureur en niet als F1-coureur.
-
Dus als darten samengevoegd wordt met handboogschieten, waar werkelijk niemand in geïnteresseerd is behalve Zuid-Korea (maar waarmee je gewoon meedingt voor sporter van het jaar), dan is het opeens wel goed.
-
Het lijkt mij wel lachen om wielrennen met F1 te combineren, en dan de wielrenners een flinke voorsprong te geven of course
-
Ricciardo:
Komend seizoen gaan de regels in de Formule 1 flink op de schop en Daniel Ricciardo denkt dat hij daarom bij Red Bull perfect op zijn plek zit. ,,Je kan je afvragen 'waarom zou Mercedes niet weer oppermachtig zijn', maar ik geloof echt dat Red Bull de beste plek is om te zitten."
,,Ook omdat we verre van gemakzuchtig zijn", vertelt de Australiër aan ESPN. ,,We zijn zo gemotiveerd. We gaan een enorme stap zetten, we zitten vol met energie."Volgens de teamgenoot van Max Verstappen heeft motorleverancier Renault goede vooruitgang geboek. ,,Natuurlijk zal Mercedes snel zijn, maar misschien worden ze wat gemakzuchtiger na zoveel hoogtepunten."
Ricciardo zegt zeker te weten dat zijn team sterk uit de winter gaat komen. ,,Natuurlijk moet er gewerkt worden aan de betrouwbaarheid van de volledige nieuwe auto, maar we hebben de tijd en het ziet er zeer goed uit. Ik weet niet wat Ferrari en Mercedes aan het doen zijn, maar bij ons ziet het er écht goed uit."
-
Pascal Wehrlein kan de hoop op het stoeltje van de gestopte wereldkampioen Nico Rosberg bij het Formule 1-team van Mercedes wel opgeven. Teambaas Toto Wolff van de kampioensstal geeft vandaag in de Kölner Express aan dat de 22-jarige Duitser niet de teamgenoot van Lewis Hamilton wordt in 2017. Reden is niet zozeer zijn gebrek aan ervaring of stuurmanskunst, maar zijn opvliegende karakter.
,,Lewis en Pascal zou een te explosieve combinatie vormen. Wat ik wil vermijden, is het Alonso-Hamilton-scenario. Dat wil ik pertinent niet'', aldus Wolff. De Oostenrijker doelde op het jaar 2007, waarin de Spanjaard Fernando Alonso als wereldkampioen instapte bij McLaren en het kopmanschap opeiste, maar te maken kreeg met Hamilton als jonge en eerzuchtige debutant. De twee botsten dat seizoen herhaaldelijk en zagen Kimi Räikkönen in de Ferrari met de titel aan de haal gaan.Wehrlein is afkomstig uit het jeugdprogramma van Mercedes en debuteerde dit jaar in de Formule 1 bij het team van Manor. Hij leek wel kans te maken op het stoeltje van Rosberg, omdat veel grote namen niet beschikbaar waren. Mercedes heeft inmiddels echter de onderhandelingen geopend met het team van Williams om de Fin Valtteri Bottas over te nemen.
-
Red Bull heeft met Max Verstappen en Daniel Ricciardo de enige coureurs in huis die de zegereeks van Mercedes afgelopen seizoen een keer wisten te doorbreken. De twee zijn erg aan elkaar gewaagd, maar leren ook veel van elkaar, zegt teambaas Christian Horner.
De twee werden teamgenoten nadat Daniil Kvyat werd teruggezet naar het kleine broertje Torro Rosso. Verstappen klom omhoog en pakte meteen zijn allereerste Grand Prix in Spanje. Volgens Christian Horner, teambaas van Red Bull, hebben Verstappen en Ricciardo al sinds het eerste moment een goede verstandhouding.,,Het belangrijkste is dat ze respect voor elkaar hebben en dat is er. We vragen niet van de rijders om met elkaar uit eten te gaan, maar wel dat ze elkaar respecteren en ook de rest van het team", zegt de teambaas tegen Autosport.
,,Max en Daniel hebben dat respect en dat is ook goed voor het team. Daniel is vaak als een soort grote broer voor Max." Volgens Horner is de manier van feedback geven en de eisen die aan de auto worden gesteld bijna hetzelfde. ,,Dat is voor ons team heel fijn. Het is geweldig om twee van dat soort coureurs te hebben."
Gelijkwaardig
Ricciardo en Verstappen zijn erg aan elkaar gewaagd. Sinds zij deel uitmaken van hetzelfde Red Bull-team heeft Ricciardo een lichte voorsprong. In totaal wist hij 220 punten te behalen, terwijl Verstappen het met 191 moest doen. De Australiër eindigde echter maar een keer hoger in de eindklassering (8-7). Beide coureurs wonnen één grandprix. Verstappen in Spanje, Ricciardo in Maleisië.In de kwalificaties moest Verstappen wel duidelijk zijn meerdere erkennen, want Ricciardo deed het met 11 tegenover 6 wel een stuk beter. ,,In het ene weekend heeft de een het voordeel en het andere weekend de ander", zegt Horner daarover. ,,Het zit dichtbij elkaar, ongeacht op welk circuit we racen."
Er is dan ook geen duidelijke pikorde binnen het team. ,,We bekijken de situatie van race tot race. Er zijn al genoeg regels. Hou het vooral zo simpel mogelijk, is altijd mijn filosofie geweest."
-
Verwacht dat max komend seizoen toch wel over ricciardo heen zal gaan.
-
Ik kijk nu al uit naar komend seizoen naar de Formule 1!
-
@RCJDR_NL165 said in Formule 1:
Verwacht dat max komend seizoen toch wel over ricciardo heen zal gaan.
Ik verwacht dat ook. De vraag is echter gaan ze ook over Mercedes heen.
-
Schattig hoor dat chauvinisme. Ricciardo is gewoon een hele harde noot om te kraken. Als je niet op 100% van je kunnen rijdt dendert Ricciardo gewoon over je heen. Heb vaak het gevoel dat de Nederlanders, verblind door chauvinisme, niet doorhebben hoe verschrikkelijk hard en goed Daniel kan rijden. Hij heeft niet voor niks iemand die net daarvoor zijn 4de WK op rij gewonnen had helemaal duizelig gereden, tot het punt dat Vettel gewoon eieren voor zijn geld koos en hem peerde naar Ferrari
-
Ricciardo is zeker een uitstekende coureur, al heb ik wel het idee dat hij in verhouding tot Max wat constanter is. Presteert dus over het algemeen altijd goed, maar Max kan ook ooit net dat beetje extra geven. Max moet zorgen dat hij constanter dat beetje extra geeft.